Marussia B2: orosz sportkocsi másodszor
A tavalyi ősbemutató óta alaposan átdolgozták az első orosz szupersportkocsit: érdekesebb lett a formája, és állítólag kerítettek hozzá egy erősebb motort is, így talán több esélye van a fennmaradásra.
A Marussia első felbukkanását kevesen vették komolyan. Már az autó külseje sem volt igazán vonzó – persze ez ízlés dolga – és a 3,5 literes Nissan V6-os 298 lóereje sem tűnt elegendőnek hogy eladhatóvá tegye a kézzel gyártott, és ennek megfelelően drága sportkocsit. Igazán komolytalanná azonban az évi 3000 példányos gyártási terv hangoztatása tette a Marussiát: ekkora mennyiséget a Lamborghini sem képes eladni, nem hogy egy névtelen orosz vállalkozás.
A Frankfurtban leleplezett B2 változta teljesen új burkolatot kapott, sokkal merészebb vonásokkal, határozott élekkel, agresszív orr-résszel. Szépnek nem mondanánk, de sokkal határozottabb, és ebből kifolyólag vonzóbb karakter, mint az első Marussia prototípus volt. Ráadásul állítólag kerítettek hozzá egy új, Cosworth-tuningolta V6-os motort – alighanem ezúttal is a Nissan hathengerese volt az alap – amely 420 lóerős, így már közelít ahhoz a teljesítményszinthez, ami egy szupersportkocsitól manapság elvárható.
A típus jövőjéről persze keveset tudni – eddig állítólag csak néhány tucatnyi megrendelés futott be – de ez tűnik az első esélynek, hogy Oroszországban is felbukkanjon egy helyi gyártású sportkocsi.