Nem kell a luxusbusz a magyarnak?
A szakminisztérium nem adta meg az engedélyt az OrangeWays társaságnak, hogy saját buszjáratokat indítson Budapest, és más magyar nagyvárosok között. A Volán társaságok monopolhelyzete egyelőre nincs veszélyben.
Az OrangeWays Győrbe, Zalaegerszegre, Miskolcra, Szegedre és Debrecenbe indított volna buszjáratokat, amelyeken a cég szerint lényegesen magasabb színvonalú utazási körülményeket biztosítottak volna, mint amilyenek a jelenlegi menetrend szerint közlekedő távolsági buszokon várják. Utaskísérővel, személyes multimédiás lehetőségekkel, a járműveken felszolgált itallal és hasonló, manapság inkább csak repülőgép-járatokon jellemző szolgáltatásokkal próbálták volna kellemesebbé tenni a hosszú utazásokat, természetesen a szolgáltatással arányos árakon. Most azonban úgy néz ki, a tervükből nem lesz semmi: a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium ugyanis megtagadta a járatengedélyeket a cégtől, azzal az indoklással, hogy a hatályos jogszabályok szerint a megvalósuló közszolgáltatásnak a valós utazási igények ésszerű kielégítését kell szolgálnia, és a meglevő szolgáltatók szerződésben rögzített jogait nem sértheti. A döntést valószínűleg az is befolyásolta, hogy a Volán dolgozók szakszervezetei korábban tiltakoztak az új járatok indítása ellen, mondván, hogy az alternatív szolgáltatás állásokat veszélyeztethet.
A helyközi buszközlekedés szabályozásában 2012-től várható alapvető változás: ekkor nyitják meg a piacot a szabad verseny előtt. Az OrangeWays próbálkozása így korainak tekinthető: a cég nyilvánvalóan abban bízott, hogy a szokásostól eltérő szolgáltatásával már a liberalizáció előtt kihasíthat egy szeletet a piacból, de úgy néz ki, a tervük nem válik be.