Guruló füles kosarat és uzsonnás dobozt állít ki a japán gyártó a Tokyo Motor Shown, és az sem kizárt, hogy valamelyik később gyártásba is kerül majd.
A Daihatsu exportmodelljei zömmel kevéssé izgalmas, viszont elég drága kisautók – nem is csoda, hogy a márka Magyarországon nincs is jelen – de otthon eleresztették magukat a formatervezők. Az idén többféle ötlettel is próbálkoztak, de a legmeglepőbbek a szögletes kreációik. A Basket, azaz kosár olyan, mintha egy alumínium táska és egy füles kosár bizarr keveréke lenne, apró kerekekre állítva. A csöpp kabrió szigorúan esztétikai szempontból egy rémálom, valahogy mégis jópofa, szerethető tárgy – alighanem komoly rajongótábort gyűjtene, ha gyártásba kerülne.
Szintén szögletesben adja elő magát a Deca Deca tanulmány, ez azonban hasznosnak is látszik. Egymással szemben nyíló ajtóival, hiányzó B oszlopával és magas, uzsonnásdoboz-formájával azt az érzést kelti, hogy bármekkora tárgyat képes lenne befogadni, pedig ez sem nagyobb, mint a Japánban adókedvezménnyel tartható Kei kategóriás törpeautók bármelyike.
Kevésbé karakteres, de még mindig elég jellegzetes az e:S elnevezésű háromajtós, amely a Minitől kölcsönzött fehér tetővel és nagy első légbeömlőjével egész sportosnak tűnik, bár a Toyota iQ-éra emlékeztető kaotikus első lámpaforma inkább meglepő, mint vonzó.
Ezek a modellek egyelőre persze csak kiállítási tárgyak, de még az sem kizárt, hogy később kis mennyiségben piacra dobják egyiket-másikat, ha a tokiói közönség eléggé lelkesnek bizonyul. A műszaki alapok mindenesetre adottak, hisz az összes a Daihatsu bevált kiskocsi-platformjára épül: háromhengeres, 12 szelepes, 660 köbcentis motor mozgatja mindet, amelyet automata váltóval párosítanak.