Jön a négyhengeres Audi A8-as?
Ha igazak a pletykák, egy vadiúj, biturbó dízel lehet az első négyhengeres az alumínium bálnában. A taxisok és szállodatulajdonosok bizonyára értékelik majd – van ahol nem ragaszkodnak a hengerszám-presztízshez.
Az új A8-as januárra várható – tudomásunk szerint a Detroit Motor Show-n állítják ki elsőként – de egy francia újság már most közölt egy előzetes motorlistát. Itt bukkant fel a 200 lóerős, két lépcsős feltöltésű kétliteres TDI motor, amellyel eddig csupán egyszer találkozhatott a közönség, a 2007 tavaszán bemutatott Cross Coupé tanulmányban. Hasonló motorja lassan minden komolyabb, dízelmotorokat fejlesztő gyártónak van a Fiattól a PSA-n és a Mercedesen keresztül a BMW-ig, épp itt az ideje, hogy a VW csoport is előrukkoljon egy hasonlóan izmos, de takarékos dízellel.
A motorválaszték többi tagja többé-kevésbé már ismerős: a gyengébb V8-asokat itt is a 3 literes, V6-os kompresszoros benzines válja 290 és 333 lóerővel, ahogy az A6-osban, de készül egy 400 lóerő feletti nyolchengeres, amely hengerlekapcsolással takarékoskodik. Ugyanezzel a műszaki trükkel frissítik fel a W12-es motort is, amely állítólag bő 500 lóerős lesz, a hengerűrtartalma pedig legalább 6,5 literre nő.
Ami hiányzik a felsorolásból, az az S8-as nagy fordulatszámú V10-ese: egyrészt az sem biztos, hogy az A8-asból készül sportváltozat, de ha mégis, akkor valószínűleg egy másik motort – például egy feltöltős nyolchengerest – építenek bele, amely kisebb minimális fogyasztás mellett nyújt hasonló teljesítményt.