Lecserélik az ős-Land Rovert
Több mint hatvan éven keresztül állta a sarat a Defender, de egyre nehezebben felel meg a szigorú biztonsági normáknak, így jelenlegi formájában nem maradhat a kínálat része.
Az ős-terepjáró gyártását még 1948-ban kezdték el, és bár szép lassan az összes alkatrésze lecserélődött, az alapkoncepción nemigen változtattak a kezdetek óta. Egyetlen komoly frissítést kapott, még 1983-ban, és persze folyamatosan modernizálták a motorválasztékát, de eddig nem merült fel komolyabban a csere lehetősége. A munkaterepjáróból soha nem készült annyi, hogy a modellváltás kifizetődő lett volna, és az autó képességein sem javíthattak volna jelentősen, így egyszerűbb és olcsóbb volt elhalasztani a felújítást.
A Land Rover ügyvezetője, Phil Popham szerint azonban nem tudják tovább halogatni a Defender átdolgozását. A károsanyag-kibocsátási és gyalogosvédelmi szabványok szigorodásával a régi típust már csak néhány évig lehet a kínálatban tartani: 2013-ig mindenképp alaposan át kell tervezni, vagy teljesen le kell cserélni. Egyelőre bizonytalan, hogy a Land Rovernél hogyan oldják meg a problémát, de az az érzésünk, igyekeznek minél olcsóbban elkészíteni az új Defendert, így nem kizárt, hogy egy már létező modellt alakítanak majd át úgy, hogy a terepjáró képessége elérje a jelenleg gyártott ősmodellét.
Az viszont fel sem merült, hogy ne pótolják a legendás típust: ha hasznot nem is hajt, a Defender jelenléte a kínálatban a Land Rover arculata számára gyakorlatilag létszükséglet.