Honda: nem lesz több NSX
Nem készít több nagy teljesítményű, benzinmotoros sportkocsit a japán gyártó. A vezérigazgató szerint nem követik a Toyotát, nem készítenek olyan szörnyet, mint a Lexus LFA.
A Honda első embere, Takanobu Ito úgy fogalmazott, hogy a V10-es motorok korszakát végleg maguk mögött hagyták. Ha készítenek is bármit, amire illene a szupersportkocsi kifejezés, csak úgy vágnának bele, ha a típus, amellett, hogy gyors, környezetkímélő is lenne. Az egykori fejlesztőmérnök szerint, aki annak idején az NSX fejlesztésében is közreműködött, egy üzemanyagcellás sportkocsi például alkalmas lenne a feladatra. „Könnyebb lehetne, mint egy benzines autó, ugyanolyan szórakoztató lenne vezetni, és már induláskor leadná a maximális nyomatékát” – vázolta elképzelését Ito, bár azt maga is elismerte, hogy mindez igen sokára valósulhat meg. Az igazgató szerint egy NSX-szerű szupersportkocsi már a múltat képviselné. „Nyilván lesz, akinek hiányzik majd a benzinmotor hangja, de nekünk előre kell tekintenünk.”
A japán gyártó egészen tavalyig egy hasonló V10-es sportkocsin dolgozott, mint a Lexus LFA, sőt, a Honda autója nehezebb volt, összkerék-hajtással, de a pénzügyi krízis kapcsán, miután kiléptek a Formula 1-ből, ennek a modellnek a fejlesztését is leállították. Úgy néz ki, a Honda most az ellenkező végletbe esett: kizárólag hibrid, üzemanyagcellás, és egyéb közrnyezetbarát modelleket fejlesztenek, sportos autókat gyakorlatilag egyáltalán nem.