A Subaru kiszállása után a BMW kiskocsijával térhet vissza a ralipályákra a brit versenyautó-specialista.
A pletykák szerint a tavasszal bemutatkozó ötajtós Mini Crossover alapjaira építik az új WRC versenygépet, amellyel legkésőbb a 2011-es szezonban elindulnak a világbajnokság egyes futamain, 2012-ben pedig már teljes díszben állhat rajthoz a gyári Mini csapat. Mindezt egyelőre persze senki nem erősítette meg hivatalosan, sem a BMW, sem az angol versneyautó-építő cég részéről. A Prodrive műszaki igazgatója, David Lapworth is csak utalt rá, hogy ismét egy raliautón dolgoznak.
Arra a kérdésre, hogy lesz-e esetleg utcai változat is, mint a Subaru Imprezából, a szakember azt válaszolta, hogy nehéz volna megmondani, mivel egyelőre maga az alapmodell sem került még piacra. Ugyanakkor valószínű, hogy a következő hónapokban többet hallhatunk majd a Prodrive-nál fejlesztett típusról, mivel számos beszállítóval, és az FIA-val is meg kell osztaniuk az autóval kapcsolatos lényeges információkat. „Valószínű, hogy hamarosan hivatalosan is bejelenthetjük, min is dolgozunk éppen. Ha viszont mégsem, akkor nagyon nehéz hónapok elé nézünk: ilyen titkokat közel lehetetlen megőrizni, miközben a hatékony munka az elsődleges” – mondta Lapworth.
Mindenesetre logikus lépés lenne a BMW-től, ha a Minit a versenypályákon próbálná népszerűsíteni. Az ős-Mini az 1960-as években sikeresen szerepelt számos nagy nemzetközi raliversenyen, többek között három alkalommal nyerte meg a Monte Carlo ralit. Ráadásul pénz is bőven akad egy ilyen programra, miután a BMW feladta jóval drágább Formula 1-es programját.