Ugyan még bő két év van a hármas sorozat leváltásáig, de már felbukkantak az első képek a prototípusokról.
A kaotikus mintázatú álcázó fólia miatt a részletek nemigen látszanak, csupán annyi sejthető, hogy a tengelytáv valamivel hosszabb lett, ugyanakkor az autó arányai keveset változnak. Ez annak köszönhető, hogy az autó padlólemezét nem cserélik le, csupán tovább finomítják a jelenlegi alapokat. A fejlesztés elsődleges célja ezúttal a hármasnál is a tömeg csökkentése és a szén-dioxid-kibocsátás visszafogása.
Az előbbit a karosszéria átalakításával igyekeznek elérni – bár a hármas lemezei nagyrészt továbbra is acélból készülnek, az alumínium szélesebb körű alkalmazása túl drága volna. Az utóbbi cél érdekében várhatóan elkészítik a BMW turbós benzinmotor-családjának kisebb tagjait – egyelőre egy 1,6 és egy kétliteres négyhengeresről, illetve egy kisebb háromhengeresről hallani, amelyek a 3 literes hathengeres turbómotoron kívül minden más benzinest felválthatnak a hármasban.
Az új generáció valószínűleg 2011 második felében mutatkozik be, de a gyártás beindítása csak 2012 elejére várható.