Feltámad a Cobra-gyilkos Corvette
Legenda lehetett volna a Grand Sport, de a könyökvédősök kivégezték. Most néhány rajongónak köszönhetően mégis feltámad a versenypályára termett Corvette – méghozzá utcai kivitelben.
A Superformance nevű autóépítő műhely a General Motors áldását is megkapta, így rövidesen megkezdődhet a Corvette Grand Sportok gyártása – persze kézi munkával, méregdrágán. A másolatok kívülről pontosan olyanok lesznek, mint az eredetiek: a mérnökök a gyári tervrajzokból dolgozhattak, a karosszériaelemek formáit pedig az egyik fennmaradt autóról vették le. Ugyanakkor az utánzatokba a GM korszerű V8-asai közül kerülhet be valamelyik. Összesen hétféle nyolchengeres közül lehet választani, 350 és 640 lóerő közti teljesítménnyel. A pontos ár egyelőre ismeretlen, de abban nem érdemes kételkednünk, hogy a Grand Sport másolatok árából egy komoly szupersportkocsi is kitelik majd.
A Grand Sport programot a Corvette program atyjának is tartott Zora Arkus-Duntov kezdte terveztetni 1962 végén – a legenda szerint a GM akkori igazgatóságának tudta nélkül – miután látta, hogy a Ford motoros Shelby Cobrák tarolnak a sportkocsi-versenyeken. A vezetőség azonban öt prototípus elkészítése után leállíttatta a programot, így a Grand Sport soha nem állt rajthoz gyári színekben. Az öt prototípust magáncsapatoknak adták el, amelyek sikeresen szerepeltek velük 1963-ban. Az eredeti autók lényegében alaposan lekönnyített, versenypályára hangolt Corvette Stingray-ek voltak, 6,2 literes, 550 lóerős GM Small Block V8-assal.
Az autó gyakorlatilag az elfeledett ritkaságok közé tartozott évtizedeken át, míg nemrég árverésre került az egyik példány – a 002-es alvázszámú – és kerek 5 millió dollárért kelt el.