Alain Prost és az új Dacia terepjáró
A be sem mutatott Dusterbe ülhet a négyszeres világbajnok, hogy népszerűsítse a román márkát Franciaországban. A cél a téli jégverseny-sorozat, a Trophée Andros első helyezése.
Bár Prost versenygépének mechanikailag nincs sok köze az utcai Dacia hobbiterepjáróhoz, a karosszéria formája többé-kevésbé azonos a két autón. Így egyértelmű, hogy a Duster korábbi kémfotóin már a végleges autó látható. Az adatokból az is egyértelmű, hogy a végleges modell mekkora lesz: a versenyautó hossza 4,001 m, a tengelytávja pedig 2,5 m – valószínű, hogy az utcai Duster méretei legfeljebb milliméterekkel térnek majd el ezektől.
A Dacia új típusára emlékeztető műanyag burkolat alatt persze kőkemény versenytechnika rejtőzik. A motor egy 350 lóerős, 3 literes V6-os, amelyet a hátsó tengely elé építenek. A csővázas, és csupán 950 kilogrammos gép összkerék-hajtású és összkerék-kormányzású, a futóműve kettős keresztlengőkaros renszerű, igen hosszú rugóutakkal, és állítható rugózási és csillapítási paraméterekkel. A fejlesztést persze nem Romániában végezték, hanem a Renaultsport franciaországi központjában, egyértelműen azzal a céllal, hogy már az első évben nyerésre esélyes gépet adhassanak Prostnak.
A Professzor, akit a legtöbben F1-es pályafutása miatt ismernek, 2003 óta vesz részt a Trophée Andros futamain, méghozzá igen komoly eredményekkel. A Toyota színeiben eddig két bajnoki címet, három második és egy harmadik helyet szerzett, így ebben a sorozatban is a legeredményesebb pilóták közé tartozik.