Nehéz elképzelni egy Audit összkerék-hajtású változat nélkül, de úgy néz ki, a legkisebb autójukból nem lesz Quattro feliratú.
A mérnökök állítólag praktikus okokból döntöttek így. A VW Polo alapjaira tervezett Audiban eleve nincsen sok hely, a négykerék-hajtás pedig még abból is elvenne. Ráadásul plusz súlyt és költséget jelentene, és épp ezeknek a csökkentése az Audi tervezők egyik elsődleges célja. Pusztán praktikus szempontból elegendő is lehet a fronthajtás: az A1-es legerősebb motorja sem lesz sokkal több 200 lóerősnél, ekkora teljesítményt pedig még épp át lehet vinni az első kerekeken, ha nem is egyszerű a feladat. Meg is oldották már a feladatot több alkalommal, például a VW Golf GTI vagy a Seat Leon FR esetében, így valószínűleg az A1-esnél is menni fog.
Problémát inkább a presztízs jelenthet: hosszú évek óta nincs olyan Audi, amelynek ne volna négykerék-hajtású kivitele, bár nagyobb szentségtöréseket is elnézett a piac más gyártóknak. Az A1 egyébként jövőre érkezik – Európában a nyár végén kezdik el a piaci bevezetést – és 2012-re válik teljessé a paletta: ekkorra érkezik meg a Sportback, a kabrió és az S1 kivitel.