Késett ugyan legalább fél évet, de a napokban bemutatták a Cadillac CTS kupét. A csapott hátú, hátsókerék-hajtású kétajtóst a 3-as BMW kupé és az Audi A5-ös ellenfelének szánják a Cadillac stratégái.
Részleteiben ugyan megegyezik a kupé és a CTS szedán – ugyanúgy néznek ki elölről, azonos a tengelytávjuk, és a kétajtós alig öt centivel rövidebb – az új forma miatt mégis rövidebbnek tűnik. A far-rész megemelésével, és a rövid hátsó oldalablakokkal sikerült ilyen hatást elérni, de valószínűleg ugyanezektől a megoldásoktól érezzük a képek láttán, hogy nem egy könnyed, sportos autót, hanem egy sodrófával kinyújtott háromajtós kompaktot látunk. Ez pedig nem feltétlenül jó ómen a Cadillacnek: míg a szedánok piacán a szögletes CTS-t még segíti is markáns formája, a kupét ugyanezek a stíluselemek valahogy darabossá teszik.
Műszakilag nincs lényeges különbség a két modell között, az alapkivitelben a jól ismert 3,6 literes, közvetlen befecskendezéses, 304 lóerős V6-os dolgozik, vagy GM gyártmányú hagyományos, hidrodinamikus automatával, vagy a japán Aisintól vásárolt kézi váltóval – mindkettő hat fokozatú. Eleinte ez az egy kivitel lesz kapható, igény szerint sportfutóművel, 18 vagy 19 hüvelykes felnivel, illetve a szokásosnál nagyobb féktárcsákkal. Később várhatóan a kupéból is lesz V változat, kompresszoros Corvette V8-assal.
A GM-nél abban reménykednek, hogy az amúgy is meglehetősen sikeres CTS sorozat iránti keresletet a kupéval sikerül tovább fokozni. A kupénak azonban nem lesz könnyű a dolga hazai földön sem: a konkurencia erős, és a német konkurencia kínálatbővítési hulláma még messze nem ért véget.