Oroszországba került az a Mercedes 770K luxusautó, amelyet elsősorban dísszemléken használt a náci vezér.
A vásárló pontos kiléte egyelőre titok, ahogy a vételár is, de az autó a legóvatosabb becslések szerint is minimum 4 millió eurót ér. Az autót állítólag egy düsseldorfi autókereskedő, bizonyos Michael Frölich kutatta fel: egy német gyűjteményben talált rá, annak ellenére, hogy korábban a fél világot bejárta: néhány évig Las Vegasban, majd ismét Münchenben állt egy-egy nagyobb autógyűjteményben.
Az 1935-ös évjáratú Mercedes 770K egy valódi monstrum, a mai típusok mellett inkább már teherjárműnek tűnik, nem személyautónak. A tengelytávja 3,75 méter - egy átlag városi kiskocsi hossza - a nyomtávja pedig 1,5 méter. Egy soros, nyolchengeres, 7655 köbcentis kompresszoros motor hajtja az öt tonnás, páncélozott járművet, amely akár 180 km/h-s sebességgel is száguldhatott. A karosszériát 18 mm-es páncéllemezekkel bélelték ki, az ablakok pedig 40 mm vastagok. A 770-es eleve ritkaság, hiszen 1930 és 1943 között csupán 205 példány készült, de a sötétkék Mercedes eredetét természetesen dokumentumok igazolják, így biztosan ez az a jármű, amelyből Hitler integetett számos katonai díszszemlén. Az autó eddig mintegy 33 ezer kilométert futott, nagyrészt persze 1935 és 1945 között – később gyakorlatilag különféle garázsokban vesztegelt.
A vásárló kilétét természetesen titokban tartja Frölich, de egyes híradások sokat sejtetően megemlítik, hogy a klasszikus autók legismertebb orosz gyűjtője Jurij Luzskov, Moszkva polgármestere.