Geiger GT: tíz másodperc kétszázra

2009.11.27. 08:07

A fűzöld tepsi Amerikából jött, de a németek reszeltek belőle életveszélyes vadállatot. Itt egy Ford GT majdnem nyolcszáz lóerővel.

A GeigerCarsról elsősorban Corvette- és Mustang-átdolgozásai kapcsán lehetett hallani, de a német vállalkozás mindennel dolgozik, ami amerikai. Most épp a szuperritka Ford GT egy példányához jutottak hozzá, hogy még tovább fokozzák az amúgy is eszetlenül erős középmotoros sportkocsi erejét. Az 5,4 literes Ford motorhoz egy 4 literes szállítású kompresszort csatlakoztattak – a gyári 2,3 litert nyom –, átprogramozták az elektronikát, és nagyobb hűtőradiátorokat építettek be. Ezzel sikerült 790 lóerőt és 863 Nm-es csúcsnyomatékot előállítani. Ezzel a végsebességet 360 km/h-ra növelhették – persze a hajtáslánc végáttételének módosítása mellett – és a Geiger Ford GT-nek gyorsulásban is kevés ellenfele akad. A 100 km/h eléréséhez 3,6, a 200-hoz 9,6, a 300-hoz 22,8 másodpercre van szükség.

A gyári változat hasmagassága is minimális, de a németek még 6 centivel leültették a GT-t, és előre 20, hátulra 21 hüvelykes gumikat szereltek, igazi szuperstabil gerinctörőt állítva elő. Az autó bevallottan nem hétköznapi használatra van, inkább amatőr gyorsulási versenyekre, vagy örömautózásra, igazán sima aszfaltú versenypályán. A GT kétségkívül a legritkább modern Ford, ami csak létezik, de ezzel együtt is megérheti a Geigernek a bele fektetett energia: összesen valamivel több, mint 4000 példány készült belőle, 2005 és 2007 között, és néhány száz biztosan jutott belőle Németországba is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.