Fantáziátlanok az autóvásárlók?

2009.12.02. 14:01

Lehet, hogy Henry Fordnak volt igaza, elég lenne egyféle festéssel autót gyártani – a többséget aligha zavarná.

dpcolors09

A DuPont rendes éves autószín-felmérése az idén is kimutatta, hogy a vásárlók többsége meglehetősen fantáziátlanul választ színt. Az összes eladott autó 77%-a valamilyen szürke, fehér vagy fekete árnyalatú, és csak a maradék 23% valamilyen más színű. Az első számú kedvenc továbbra is az ezüst, az összes autó egynegyedét ilyen fényezéssel rendelik, a második a fekete 23%-kal, majd a fehér (16%) és a szürke (13%) következik. A valódi színek közül a kék (9%) és a piros (8%) a legnépszerűbb, majd a barna és a drapp különböző árnyalatai következnek (4%), illetve a vevők 1-1%-a választ zöld, vagy sárga/arany festésű járművet.

Az egyes kontinenseken persze más és más a sorrend. Európában a fekete a legkeresettebb szín, majd az ezüst és a fehér következik. Észak-Amerikában a fehér jött divatba, így ez a legkeresettebb, de majdnem ugyanannyi fekete és ezüst autót adnak el. Japánban is a fehér a legkedveltebb autószín, az ezüst és a fekete pedig egyformán népszerű. Ezeken a piacokon néhány éve még egyértelműen az ezüst volt a favorit, de lassan mindenütt átveszi a vezetést a fekete és a fehér. Az ezüst színű autók Kínában a legelterjedtebbek, ahol a vásárlók 36%-a még mindig ilyet választ.