A korábbi ígéreteknek megfelelően a Észak-Amerikában is bemutatták a Ford kisautóját, így minden nagyobb autópiacon kapható lesz a típus. Az amerikai változat csak apróságokban különbözik az európaitól: más a motorválasztéka és a felszereltsége, illetve átszabták az autó elejét.
A Ford elég hosszan halogatta a Fiesta tengeren túli premierjét. Először végighordoztak az országon néhány európai példányt, hogy felderítsék az amerikai vásárlók igényeit, és a várható keresletet, majd az adatok alapján igazítottak a formaterven, és áthangolták az autót. Így bő másfél év telt el az európai premier óta, ám a Fordnál abban reménykednek, hogy az alapos előkészítéssel jelentősen megnövelhetik a siker esélyét. A típussal olyan kategóriába léphet be a cég, ahol eddig a Toyota Yaris és a Honda Jazz/Fit típusok taroltak, és ezzel új vásárlókat szerezhetnek. A felmérések szerint a Fiesta iránt érdeklődők 97%-a nem Ford tulajdonos.
Az amerikai változat ránézésre is megkülönböztethető az európaitól. Új első lökhárítót kapott, kisebb légbeömlővel, és új hűtőrácsot: a szedán ugyanolyan krómozott maszkkal érkezik, mint a nagyobb Ford személyautók, de az ötajtós is nagyobb nyílást kapott a Ford jelvény alá. Egyelőre egyetlen motorral lesz kapható a típus, a sportosabb európai változatokból ismert 1,6 literes, 120 lóerős benzinessel, viszont az ötsebességes kézi váltó mellett hatfokozatú, dupla kuplungos PowerShift automatát is választhatnak a vásárlók. Az amerikaiak számára persze az 5-8 liter közötti gyári fogyasztási érték lehet igazán vonzó: Észak-Amerikában ma is ritkák az ilyen apró, és takarékos modellek, de egyre többen választják ezt a kategóriát, ahogy odaát is drágul az üzemanyag.