Lesz háromhengeres Mercedes?
Nem kizárt, de még Stuttgartban sem tudták eldönteni, hogy a háromhengeres egyszerűsége, vagy a négyhengeres sima járása fontosabb előny.
A motorok méretének csökkenésével, és a turbófeltöltés terjedésével az a kategória került előtérbe, az 1,2-1,6 liter közti hengerűrtartalom-tartomány, ahol már nem teljesen egyértelmű, hogy három, vagy négy henger-e a jobb. Mindkét megoldás mellett szól néhány érv: a háromhengeresek egyenetlenebb járásúak és hangosabbak, viszont ez kis méretnél nem olyan zavaró, és részben korrigálható. Cserébe a háromhengeres kevesebb alkatrészből áll, ami olcsóbb gyártást és kevesebb meghibásodási lehetőséget jelent. A négyhengeresek, amellett, hogy csendesebbek és kultúráltabbak, egyértelműen nagyobb presztízst hordoznak: sokak számára itt kezdődik egyáltalán a motor.
A Mercedes mérnökök bizonytalankodása érthető: egyfelől Stuttgartban is vadul próbálnak spórolni – akárcsak Münchenben, ahol a BMW már el is kezdte a háromhengeresek fejlesztését – ugyanakkor egy luxusautóban is használható háromhengeres elkészítése igen drága és komplikált feladat lenne: az a járáskultúra, ami egy Daewoo Matizban még elmegy, akár egy A osztályú Mercedesben is megengedhetetlen lenne. A kiegyensúlyozó tengely és a nagyobb mennyiségű hangszigetelés pedig könnyen elvinné azt a pénzt, amit az eggyel kevesebb hengeren spórolhatnának.
Egy Mercedes háromhengeres pedig nem csak az A és a B osztályba kerülne bele, de egész biztosan találkozhatnánk vele a C osztályban is.