Väth CL, az über-Mercedes
Nincs is jobb önkifejezőeszköz, ha valaki megalomániás, és nem is rejtegetné ezt a tulajdonságát. Az alapjául szolgáló Mercedes CL 65 AMG-nél is feltűnőbb, és persze gyorsabb a Väth nevű tuningcég szuper-túrakocsija.
A CL kupé eleve a felesleges fényűzés szimbóluma lehetne. Bő öt méteres, és üresen is több mint két tonnás, de csupán négyszemélyes és két ajtós. A nagyobbik, V12-es AMG változat a maga 612 lóerejével ráadásul brutálisan is megy – csak a végsebességét korlátozza az elektronika. A Väthnál azonban minden mesterséges korlátozást igyekeztek kiiktatni. A hatliteres, ikerturbós V12-esből 745 lóerőt és 1150 Nm-t hoztak ki, így a bálna tényleg repül: 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és a gyorsulás akár 340 km/h-ig folytatódhat.
Ahhoz, hogy az óriási test ilyen tempónál is uralható maradjon, kellett néhány módosítás: 20 hüvelykes kerekek, 405 mm-es féktárcsák hatdugattyús féknyergekkel és acélszövet-bevonatú fékcsövekkel és 40 mm-rel leültetett, feszesebb hangolású futómű. Ezen felül nyilván a látványnak is adni kellett: Mercedes-jelvény ugyan nincs az autón, viszont nagyméretű diffúzor, fekete közepű keréktárcsák, áttervezett lökhárítók és jó nagy küszöbtoldatok jutottak a gépre.
Attól tartunk, a Väth erőfeszítése épp a CL lényegét, a tökéletes kényelemben száguldást öli meg: a sportfutómű még tükörsima aszfalton is ráz, a nagyméretű kerekek sérülékenyek, és az óriás-kupéból a nagy súly miatt soha nem lesz jó sportkocsi, akármit csinálnak vele. A tuningmesterek azonban abban reménykednek, hogy ennek ellenére is akad majd olyan kliensük, aki hajlandó feláldozni a kényelmet a magamutogatás oltárán, és kifizeti a tuning bő 57 ezer eurós árát.