A Volkswagen a rali felé kacsintgat
A német gyártó új lehetőségeket keres az autósportban típusai reklámozására, az egyik jelölt a WRC sorozat.
A VW sportigazgatója szerint csak jövő márciusban hoznak döntést, de ha meggyőződtek róla, hogy a ralival elég széles közönséget tudnak elérni, akkor 2012-ben már rajthoz is állhatnak az új sorozatban. Kris Nissen szerint a Sciroccónak van rá a legjobb esélye, hogy WRC autó készüljön belőle, de az sem kizárt, hogy a Polo vagy a Golf lesz a versenygép alapja. „Beszéltünk a sorozatban résztvevő gyártókkal, és az FIA illetékeseivel is, így van róla elképzelésünk, hogy milyen költségekkel járna egy ilyen lépés. A WRC sorozat már most is vonzónak tűnik a számunkra, bár néhány változást el tudnánk képzelni. Jó lenne, ha több gyártó venne részt, de legfeljebb 12 futamot rendeznének, olyan tradicionális helyszíneken is, mint Monte Carlo.” - nyilatkozta Nissen. Azt is hozzátette, hogy a döntést várhatóan márciusig hozzák meg, és a felkészülés legalább másfél évig tart majd.
Nem ez lenne az első alkalom, hogy a VW közvetve vagy közvetlenül részt vesz a rali-világbajnokságon. A márka eddig egy komoly kísérletet tett ebben a szakágban, az 1980-as és 90-es évek fordulóján, de a Rally Golf G60-asok nem bizonyultak elég gyorsnak a korabeli Lancia és Toyota modellekkel szemben, így a VW gyári csapata hamar feladta a próbálkozást. Később a Seat és a Škoda révén évekig igyekeztek a csúcsra jutni, a győzelmek azonban ezúttal is elmaradtak.
A VW sporttevékenysége az utóbbi években a Dakarra, és néhány, majdnem szériaautókkal futott tartamversenyre korlátozódott. A Dakar azonban sokat veszített a népszerűségéből, és ezzel a reklámértékéből, amióta 2008-ban váratlanul elmaradt, majd Dél-Amerikába költöztették az útvonalát, így kell egy másik terület, ahol a Volkswagen megfoghatja az autósport-rajongókat.