Elképzelni is nehéz, mit művel ekkora teljesítmény a fronthajtású autóval.
Az elkövető a német Mcchip tuningcég, amely a Focus RS-t vette kezelésbe. A Volvótól származó 2,5 literes öthengeres kiváló alany a tuningolásra: csupán a motorvezérlés áthangolásával 40 lóerővel tudták növelni a teljesítményét, így a 345 lóerő és 520 Nm szabadítható az útra a gázpedál letaposásával. Ez azonban csak az olcsó első fokozat, amelyért mindössze 799 eurót, azaz valamivel több mint 200 ezer forintot kér a vállalkozás. A teljesítmény további növeléséhez már alaposabban bele kellett nyúlni a motorba, de a 401 lóerőnyi csúcsteljesítmény és a 612 Nm-es maximális nyomaték eléréséhez sem kellett a blokkhoz nyúlni. Elég volt lecserélni a szívó- és a kipufogórendszert, a gyújtógyertyákat, beépíteni egy hatékonyabb köztes hűtőt a turbó és a motor közé, és persze újraprogramozni a vezérlőelektronikát.
A gyorsulási időket nem közölte a Mcchip, így arra következtetni sem tudunk, hogy a plusz teljesítmény milyen hatékonysággal fordítható a karosszéria gyorsítására, és mennyi megy el belőle a gumiabroncsok elkoptatására, de az autó végsebessége valamelyest megnőtt, egész pontosan 278 km/h érhető el az átdolgozott Focussal. A komolyabb tuning persze egy nagyságrenddel drágább is, mint a sima átprogramozás: 4499 euróba, azaz több, mint 1,2 millió forintba kerül a 96 többlet lóerő.