Közös álláspontra jutott a Ford és a Geely, így 2010 második felére a kínaiaké lehet a svéd autógyár.
A hónapok óta húzódó tárgyalások eredményesen zárultak: a Ford közleménye szerint sikerült minden lényeges feltételt tisztázni a Volvo eladásával kapcsolatban, így kezdődhet a svéd autógyár átadásának gyakorlati része. Most már nagyrészt a Geelyn múlik, hogy el tudják-e adni a Volvót, mivel egyrészt biztosítania kell az eladás pénzügyi fedezetét, másrészt meg kell szereznie a kínai hatóságok engedélyét a felvásárláshoz. A részleteket egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de úgy tudjuk, a Volvo mintegy 1,26 milliárd euróért cserél gazdát, ami reális árnak tűnik, bár csak a töredéke annak a 4,5 milliárdnak, amennyit a Ford fizetett a Volvóért tíz éve.
Az üzlettel ennek ellenére látszólag mindenki jól jár. A Ford javíthat a mérlegén, és saját palettája fejlesztésére koncentrálhatja minden erőforrását, a Geely bejáratott európai prémium-márkához és fejlett technológiához juthat, a Volvo túlélését pedig hosszabb távon is biztosítja az új tulajdonos. A hivatalos közlemény szerint a Ford nem tart meg egyetlen Volvo részvényt sem, de egyes területeken továbbra is együttműködik a két cég.
A Volvo eladása nem érinti különösebben hátrányosan a Fordot: az elmúlt tíz évben lényegében megszerezték a svéd gyártó korábbi eredményeit, különösen a biztonsági fejlesztések terén köszönhet sokat a Ford a Volvónak. Ugyanakkor a Geely a Volvo révén versenyképes technológiához jut, és egy olyan fejlesztőközponthoz, amely világszínvonalú személyautók tervezésére is alkalmas. Ezzel a műszaki háttérrel a Geely akár néhány éven belül behozhatja a lemaradását külföldi vetélytársaival szemben, és fejlett, exportképes modellek gyártásába kezdhet.