Erősebb V12-es motor, izgalmasabb forma, könnyebb és merevebb karosszéria - a klasszikus szupersportkocsiból kihozták, amit csak lehetett.
A Murcielago az utolsó Lamborghini, amely még a legendás Countach és a brutális Diablo vérvonalából származik. Hosszában beépített V12-es motorja és csővázas felépítése még a 35 éves tervezési elveket tükrözi, de a Genfben bemutatkozó LP670-4 SuperVeloce változat a bizonyíték rá, hogy a régi koncepcióban bőven rejtőztek még tartalékok. Pedig a mérnökök csak néhány ponton finomítottak az autón. A 6,5 literes V12-es a szelepvezérlés időzítéseinek módosítása, illetve a szívó- és a kipufogórendszer átdolgozása révén még erősebb lett: a teljesítménye 670 lóerőre nőtt, a maximális forgatónyomatékát pedig 660 Nm-re emelték. Ráadásul maga a motor is könnyebb lett 26 kilogrammal az átalakítások nyomán, jelentősen hozzájárulva ezzel az autó 100 kilós fogyásához.
A tömegcsökkenés nagyobb részt persze az átdolgozott karosszériának köszönhető. Változtattak egy keveset az acél csőváz-struktúrán, és még nagyobb arányban alkalmaztak karbonszálas elemeket, így nem csak az autó tömegéből sikerült lefaragni néhány kilogrammot, de a karosszéria csavarómerevségét is növelték 12%-kal. A Murcielagót korábban elsősorban túl sima vonalai miatt kritizálták, épp ezért a tervezők igyekeztek feldobni a formát. Az új első légbeömlők, és a motorháztető feltűnő szellőzőnyílásai a Reventón stílusát idézik, bár az összhatás messze nem olyan radikális.
A változtatások révén az LP670-es az eddig gyártott leggyorsabb Lamborghini: 3,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és elérheti a 342 km/h-s sebességet is. A tervezők azonban azokra is gondoltak, akik a nagy végsebesség helyett inkább a kanyarsebesség növelését tartják fontosnak: ők az Aeropack Wing nevű, nagyobb hátsó szárnnyal is megrendelhetik az autót. Ez az elem ugyan 337 km/h-ra csökkenti a végsebességet, viszont nagy sebességű kanyarokban sokkal stabilabbá teszi a sportkocsit.
A Lamborghini Murcielago pályafutásának végéhez közeledik. Már fejlesztik az utódját, amely az Audinál tervezett motort, és alumínium vázszerkezetet kap, hasonlóan a Gallardóhoz. Az új modell várhatóan 2010-ben érkezik, de az LP670-es még utoljára megmutatja, mire képes a sok évtizedes olasz technika.