A francia gyártó eddig tarolt a kompakt buszlimuzin-kategóriában, és most itt a Scenic sorozat harmadik generációja: tágasabb, praktikusabb, mégsem érezzük vonzóbbnak.
Olyan, mintha a Renault formatervezői elveszítették volna a fonalat valahol út közben. A cég modelljei korábban sem tartoztak a legfeltűnőbbek közé, de a formatervek legalább egységes képet mutattak. Az utóbbi években azonban egyre inkább csak a görcsös igyekezet látszik az autókon, hogy mindenáron valami újat kell mutatni. A Scenic III kiváló példa a jelenségre: az alapforma egyszerűségéhez sehogy nem illenek a fura, amorf fényszórók, ész autó gömbölyű orrán felbukkanó élek idegenül hatnak - mintha különböző autókról származó elemeket próbáltak volna valahogy összehozni egyetlen járműben. Ráadásul a két változat - a 4,34 méteres Scenic és a 4,56 méteres Grand Scenic hátulról teljesen másképp fest - mintha nem tudták volna eldönteni, melyik variáció áll jobban az autónak.
A forma megítélése persze ízlés dolga, és nem is minden vásárlónak egyformán lényeges szempont, ugyanakkor az adatok alapján a Scenic igazán célszerű helyváltoztató eszköznek tűnik akár nagyobb családok számára is. A rövidebb változat csomagtere is 522 literes a kalaptartóig mérve, ami bő 100 liter többletet jelent az elődmodellhez képest, a Grand Scenic pedig még ennél is jóval nagyobb rakteret kínál. Az ötszemélyes kivitelben 752 liternyi tér jut a csomagoknak, és a hétszemélyesben is elfér 702 liter, pedig itt a két padlóba hajtható ülés is elfoglal némi helyet. A Renault ráadásul azt állítja, hogy lábtérben és fejtérben is a kategória legjobbjai közé tartozik a típus. Az autóban emellett még 92 liternyi kisebb rekeszt is kialakítottak, köztük hűtött kesztyűtartót, és több, másfél literes üveg tárolására alkalmas tárolót is. 12 voltos elektromos csatlakozóból három is van az autóban: egy a középkonzolon, egy a második üléssorban, és egy a csomagtérben.
A belső tér legjellegzetesebb része a műszerfal. Lényegében szimmetrikus, és a műszerek középen kaptak helyet - bár az ilyesmi, különösen a buszlimuzinok esetében ma már nem nevezhető szokatlannak. Az analóg műszerek helyett azonban egyetlen TFT kijelzőn jelenik meg minden lényeges információ a sebességtől a motor fordulatszámán át a figyelmeztető jelzésekig - csak az opcionális navigációs rendszer kapott külön kijelzőt. Ilyen megoldást persze nem a Renaultnál látunk először, és több mint valószínű, hogy nem is utoljára, hiszen a digitális kijelzők lassan olcsóbbak lesznek, mint a mozgó alkatrészeket tartalmazó mutatós műszerek.
A Scenic III motorválasztéka kezdetben kilenc tagú lesz. Az alapmodellekbe 1,6 literes, 110 lóerős benzinmotor, vagy 1,5 literes, 85, 105 vagy 110 lóerős turbódízel kerülhet. Ezen kívül a típus már kapható lesz az új, 1,4 literes, 130 lóerős TCe turbómotorral, 140 lóerős, kétliteres szívó benzinmotorral, valamint 130 lovas 1,9 literes és 150 vagy 160 lóerős kétliteres dCi dízellel.