Renault Scenic III: tér, stílus nélkül

2009.03.03. 16:58

A francia gyártó eddig tarolt a kompakt buszlimuzin-kategóriában, és most itt a Scenic sorozat harmadik generációja: tágasabb, praktikusabb, mégsem érezzük vonzóbbnak.

Olyan, mintha a Renault formatervezői elveszítették volna a fonalat valahol út közben. A cég modelljei korábban sem tartoztak a legfeltűnőbbek közé, de a formatervek legalább egységes képet mutattak. Az utóbbi években azonban egyre inkább csak a görcsös igyekezet látszik az autókon, hogy mindenáron valami újat kell mutatni. A Scenic III kiváló példa a jelenségre: az alapforma egyszerűségéhez sehogy nem illenek a fura, amorf fényszórók, ész autó gömbölyű orrán felbukkanó élek idegenül hatnak - mintha különböző autókról származó elemeket próbáltak volna valahogy összehozni egyetlen járműben. Ráadásul a két változat - a 4,34 méteres Scenic és a 4,56 méteres Grand Scenic hátulról teljesen másképp fest - mintha nem tudták volna eldönteni, melyik variáció áll jobban az autónak.

A forma megítélése persze ízlés dolga, és nem is minden vásárlónak egyformán lényeges szempont, ugyanakkor az adatok alapján a Scenic igazán célszerű helyváltoztató eszköznek tűnik akár nagyobb családok számára is. A rövidebb változat csomagtere is 522 literes a kalaptartóig mérve, ami bő 100 liter többletet jelent az elődmodellhez képest, a Grand Scenic pedig még ennél is jóval nagyobb rakteret kínál. Az ötszemélyes kivitelben 752 liternyi tér jut a csomagoknak, és a hétszemélyesben is elfér 702 liter, pedig itt a két padlóba hajtható ülés is elfoglal némi helyet. A Renault ráadásul azt állítja, hogy lábtérben és fejtérben is a kategória legjobbjai közé tartozik a típus. Az autóban emellett még 92 liternyi kisebb rekeszt is kialakítottak, köztük hűtött kesztyűtartót, és több, másfél literes üveg tárolására alkalmas tárolót is. 12 voltos elektromos csatlakozóból három is van az autóban: egy a középkonzolon, egy a második üléssorban, és egy a csomagtérben.

A belső tér legjellegzetesebb része a műszerfal. Lényegében szimmetrikus, és a műszerek középen kaptak helyet - bár az ilyesmi, különösen a buszlimuzinok esetében ma már nem nevezhető szokatlannak. Az analóg műszerek helyett azonban egyetlen TFT kijelzőn jelenik meg minden lényeges információ a sebességtől a motor fordulatszámán át a figyelmeztető jelzésekig - csak az opcionális navigációs rendszer kapott külön kijelzőt. Ilyen megoldást persze nem a Renaultnál látunk először, és több mint valószínű, hogy nem is utoljára, hiszen a digitális kijelzők lassan olcsóbbak lesznek, mint a mozgó alkatrészeket tartalmazó mutatós műszerek.

A Scenic III motorválasztéka kezdetben kilenc tagú lesz. Az alapmodellekbe 1,6 literes, 110 lóerős benzinmotor, vagy 1,5 literes, 85, 105 vagy 110 lóerős turbódízel kerülhet. Ezen kívül a típus már kapható lesz az új, 1,4 literes, 130 lóerős TCe turbómotorral, 140 lóerős, kétliteres szívó benzinmotorral, valamint 130 lovas 1,9 literes és 150 vagy 160 lóerős kétliteres dCi dízellel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.