A Nissan luxusmárkája egy szép vonalú kupé-tanulmányt állított ki a Genfi Autószalonon, az aktuális divatnak megfelelően korszerű hibrid hajtáslánccal.
A luxus-sportkocsi csak nyomokban emlékeztet az Infiniti szériamodelljeire: a hosszú orrú, nyúlánk alapformája és hullám-forma övvonala alapján inkább néznénk Aston Martinnak vagy a Ferrarinak. Csupán a fényszórók alakja árulja el a G37 kupéval fennálló távoli rokonságot, és a néhol kissé eltúlzott króm-díszítések hatnak idegenül az amúgy klasszikusan elegáns autón. A nagy részben bőrrel kárpitozott belső teret szokatlan módon két félre osztották a tervezők: baloldalt a fekete az uralkodó szín, amelyet a műszerek és kezelőszervek alumínium-fényével igyekeztek feloldani, határozottan sőportos hangulatot teremtve. Az utas oldalán viszont jóval melegebb hatású, földbarna burkolatokat alkalmaztak, a középkonzol, a műszerfal és az ajtókárpit alkotta ív pedig szabályosan körbeöleli a baloldali ülést, a biztonság és a kényelem érzését erősítve.
Az Essence karakteréhez leginkább talán egy nagy V12-es motor illene, de az Infiniti a környezettudatosság divatjának behódolva inkább egy hibrid hajtásláncot készített az autóhoz. Nem valami valóban takarékos megoldást választottak persze, a kiegészítő villanymotor itt inkább a teljesítmény növelését szolgálja, mint a fogyasztás csökkentését. Az autó orrába egy 440 lóerős, ikerturbós, 3,7 literes V6-os motort építettek, amely a hátsó kerekeket hajtja. A 160 lóerős, tárcsaforma villanymotor a motor és a sebességváltó közé került, és a csomagtartó alatt elhelyezett Li-ion akkumulátorokról üzemel, illetve részterhelésnél vagy motorfék-üzemben generátorként működve ezeket tölti fel.
Az Infiniti tanulmányautója elsősorban persze nem a műszaki megoldásokról, vagy a formatervezői leleményről szól, hanem a márka arculatának megalapozásáról. A Nissan luxusmárkája új jövevény az európai prémium-modellek piacán, így a vásárlók zöme nem ismeri, vagy ha mégis, nemigen tudja elhelyezni a többi márka között. Az Essence révén a japán cég az Infiniti névhez próbál olyan értékeket rendelni, amelyek révén a márka megtalálhatja a helyét ebben a zsúfolt, és nagy részben hagyományok és előítéletek alapján működő piaci szegmensben.