Mire ide ér a szuperolcsó indiai kisautó, az ára csaknem megnégyszereződik, de még így is a legkedvezőbb ajánlat lehet a kisautók piacán.
A Tata már több mint egy éve bemutatta a 100 ezer rupiás - azaz alig 480 ezer forintos - kisautóját Indiában, és bár a Nanót előállító üzemet nem tudták a tervezett helyen és időben felépíteni, az idén tavasszal a gyártás is beindulhat végre. Időközben azonban az indiai tervezők is tovább dolgoztak, így elkészült a kisautó exportváltozata, erősebb és tisztább üzemű motorral, stabilabb futóművel gazdagabb felszereltséggel és az európai szabványoknak megfelelően megerősített karosszériával. A Tata Nano Europe, amelyet a Genfi Autószalonon ki is állítottak, ennek a modellnek a prototípusa, amely a tervek szerint 2011-től lesz kapható Európában.
A fejlesztések persze alaposan megemelték az árat: a Tata szerint az ár 5000 euró, azaz napi árfolyamon számolva 1,55 millió forint körül lesz, de még így is bőven a legolcsóbb új autók közé tartozhat a piacon. A buborékforma kisautó a fejlesztések révén elég groteszk formát öltött: a nyomtávszélesítésnek, a vaskosabb lökhárítóknak, az alufelniknek és a sötétített üvegeknek köszönhetően olyan, mintha alapos tuningon esett volna át, de az aprócska kerekek miatt mégsem lett autószerűbb jelenség. A műszaki fejlesztésekről annyit tudunk, hogy az Indiába szánt kéthengeres, 33 lóerős motor helyére egy háromhengeres került, amely állítólag már az Euro5 normának is megfelel, és igen takarékos: a gyári adatok szerint az átlagfogyasztása 4,2 liter 100 kilométeren, és csupán 98 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.
A Nano európai bevezetésétől láthatóan sokat vár a Tata, de a vásárlók számára még ma is ismeretlen márkanév, és az indiai változathoz képest alaposan megnövekedett ár miatt így sem érezzük biztosnak a sikert.