Elegánsabb visszatérésre számítottunk az Aston Martin 100 éves testvérmárkájától, amely egykor gyors sport- és túrakocsikkal szerzett magának hírnevet.
Az Aston Martinnál azonban másképp gondolták, így a Lagonda márkanév egy kissé esetlennek tűnő, de kétségtelenül hatalmas tanulmányautón bukkant fel újra. A meredek orr-rész halványan az aerodinamikára fittyet hányó Rolls-Royce Phantom elejére emlékeztet, a hátrafelé lejtő tető- és övvonal, illetve a rövid far viszont teljesen szokatlan ebben a kategóriában. Olyan, mintha egy méregdrága, hivalkodó luxusjacht stílusát próbálták volna leutánozni a tervezők - a dolog szépséghibája, hogy a végeredmény bizonyos szögekből nézve inkább egy másfélszeresére nagyított kompakt tömegautót idéz. Az összkerék-hajtású óriás méreteit jól jellemzi, hogy az karosszériához képest rövidnek tűnő orr-részben hosszában áll az Aston Martin V12-es motorja, az alufelnik átmérője pedig 22 hüvelyk.
Nehéz megjósolni, hogy a megcélzott vásárlóréteg - világ felső tízezrének azon része, amely a Rolls-Royce, a Bentley vagy a Maybach típusait túl konzervatívnak tartja - hogyan reagál majd a Lagonda tanulmányra, de az Aston Martni már most komoly terveket szövöget a márka visszatérésével kapcsolatban. Úgy tervezik, hogy Európán és Észak-Amerikán és a Közel-Keleten kívül kívül olyan ígéretes piacokon is bevezetik a márkát, mint India, Kína vagy Oroszország - így legalább 100 országban szeretnének megjelenni a Lagondával. Azt egyelőre nem árulták el, hogy hány autó gyártását tervezik éves szinten, de az az érzésünk, hogy - különösen a jelenlegi gazdasági kilátások mellett - 2-300 példánynál többre aligha lesz kereslet.