A svéd gyártó ezúttal nem egy újabb szupersportkocsit állított ki Genfben, hanem egy négyüléses elektromos tanulmányt, bár ez is kivételesen erős és gyors.
A Quant a Koenigsegg, és egy másik svéd vállalkozás, a napcellákkal és elektromos hajtásokkal foglalkozó NLV Solar AG. együttműködésének első kézzel fogható eredménye. Az autó mechanikus részeit - a karosszériát, a futóművet, a fékrendszert - a Koenigseggnél tervezték, a hajtásrendszer viszont teljes egészében az NLV-től érkezett.
A négyszemélyes, 4,879 méter hosszú autót karbonszálas vázszerkezetre építették, a hajtásáról pedig a két hátsó kereket közvetlenül hajtó két villanymotor gondoskodik. Ezek együttesen 512 lóerő, és 715 Nm-es csúcsnyomaték leadására képesek, így a Quant meglehetősen fürge: 5,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-s sebességre, és akár 275 km/h-val is száguldhat, ami - különösen az 1,78 tonnás tömeget nézve - igazán szép eredmény. A jelentős túlsúlyt persze a hajtáslánc okozza: csak az akkumulátorok tömege durván 450 kilogramm. Az NLV szerint ugyanakkor az energiatároló rendszerük kivételesen hatékony: akár 500 km-es hatótávolságot biztosít a jármű számára, és 20 perc alatt teljesen újratölthető. Ahogy az az adatokból sejthető is, valamiféle új technológiáról van szó: nem a megszokott Li-ion akkumulátorok egy újabb változatáról, hanem egy mérgező fémeket nem tartalmazó, Flow Accumulator Energy Storage (FAES) fantázianevű megoldásról.
A svéd koncepcióautó persze nem csak a hajtás módja miatt érdekes: az autó felépítése sem hétköznapi. Mivel a motorok kevés helyet foglalnak, és az akkumulátorok elhelyezése is viszonylag szabadon megválasztható volt, az autó túlnyúlásai egész rövidek lehetnek, és kivételesen nagy tér jut az utasoknak, akik így hátul akár teljesen ki is nyújthatják a lábukat. Ráadásul az alacsony építésű jármű belsejét nem a megszokott módon lehet megközelíteni, hanem két nagy, felfelé nyíló ajtón keresztül, így viszonylag egyszerű a ki- és beszállás. Az autót - az elektromos prototípusoktól szokatlan módon - olyan kényelmi berendezésekkel is felszerelték, mint a kétzónás klímaberendezés.
Egyelőre nem több a Quant szép ígéretnél, de ha a FAES rendszerű akkumulátorok valóban olyan kíváló tulajdonságokkal rendelkeznek, ahogy azt az NLV állítja, akkor az ígéretből akár valódi termék is lehet, nem is akármilyen: hétköznapi használatra kompromisszumok nélkül alkalmas elektromos személyautó.