A Genfben leleplezett kétüléses tanulmány a világ leggyorsabb hibrid hajtású személyautója lehet, és még egy legendás márkanevet is feltámaszthat, ha minden a tervek szerint alakul.
A Namir nem a Giugiaro saját projektje: megrendelésre készült a Frazer-Nash Research nevű cég számára. A svájci központú vállalkozás neve az autórajongók kemény magjának ismerős lehet: legendás sport- és versenyautók készültek ezen a néven Angliában, 1922 és 1957 között. Az új Frazer Nash azonban nem autókat, hanem hibrid hajtásláncokat fejleszt, és munkájuk eredményének demonstrálására készíttették a Namirt a Giugiaro stúdióval.
A Giugiaro szakemberei kitettek magukért: megtervezték a Genfi Autókiállítás talán legfeltűnőbb formatervét, és a legkorszerűbb, versenyautókra jellemző technikával bélelték ki. Amit csak lehetett, szálerősítésű műanyagból vagy alumínium-magnézium ötvözetből gyártottak le - még a vázszerkezet is karbonszálas anyagból készült -, így a komplikált hajtás ellenére a Namir csupán 1100 kilogrammot nyom. Az autót négy villanymotor mozgatja: mindegyik egy-egy kereket forgat közvetlenül, de a rugózatlan tömegek csökkentése érdekében nem a kerékagyakba, hanem a futóművek bekötési pontjai mögé, az autó középvonalához közel helyezték a motorokat. Így összesen 370 lóerőnyi teljesítmény jut a négy kerékre, a rendszer energiaszükségletét pedig részint Li-polimer akkumulátorokból, részint egy 814 köbcentis Wankel-motor segítségével fedezik.
A hivatalos adatok szerint az autó 3,5 másodperc alatt érheti el a 100-as tempót, 200 km/h-ra 10,2 másodperc alatt gyorsulhat, a végsebessége pedig 300 km/h körül van. Ugyanakkor kifejezetten takarékos is lehet: a készítők szerint 2,55 liter benzinnel is képes megtenni 100 kilométert, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 60 g/km alatt maradhat. Ez a prototípusba épített 50 literes tankkal közel 2000 kilométeres hatótávolságot jelent.
Az egészben a legmeglepőbb, hogy a Namir még az idén gyártásba is kerülhet. Azt egyelőre nem tudjuk pontosan, mekkora mennyiségben és milyen áron dobnák piacra a típust, de a felhasznált technológia alapján több százezer eurós vételár és évi néhány tucat autó tűnik reálisnak.