eRuf Greenster: élhető villany-Porsche?

2009.03.06. 09:49

A német tuningcég korábban a leggyorsabb Porsche 911-esek gyártójaként vált közismertté, de mostanság inkább az elektromos sportkocsi-fejlesztésével igyekszik felhívni magára a figyelmet. Tavaly ősszel még egy viszonylag gyenge és nehéz prototípust mutattak be, ám Genfbe már jóval ígéretesebb hajtáslánccal érkezett a Ruf villamos hajtású Porschéja.

Az eRuf Greenster nevű tanulmányt egy 270 kW-os, azaz 367 lóerős, és 950 Nm-es csúcsnyomatékú villanymotor hajtja, míg a tömeget sikerült 1695 kilogrammra csökkenteni a korábbi 1,9 tonnáról. Így már az autó menetteljesítményei is a Porschéktól megszokott kategóriába esnek: 5 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 250 km/h körül alakul. Az elméleti maximális hatótávolság 260 km, de a Ruf szerint nagyobb akkumulátorokkal ez az érték könnyen 320 km-re növelhető - persze így növekszik a sportkocsi tömege is. A prototípust speciális, 400 voltos csatlakozóról lehet újratölteni, állítólag kevesebb, mint egy óra alatt. A tavalyi első eRuf-hoz képest tapasztalható gyors fejlődés elsősorban persze nem a Rufnak köszönhető, hanem az elektromos rendszert szállító Siemensnek, amely nyilvánvalóan azzal a céllal öl sok millió eurót a projektbe, hogy később, ha az elektromos autók iránt esetleg komoly igény mutatkozna, kész hajtásláncot kínálhasson a nagyobb gyártóknak.

A Greenster tanulmány azonban nem csak a hajtáslánca miatt érdekes, hanem a formája miatt is. A tető hasonlít az első generációs 911 Targa modellekére, azaz hatalmas hátsó panoráma-ablak, a B oszlop helyén vaskos, merev keret, és egy kivehető középső panel alkotja. Ezzel a megoldással a gyári 911-eseken már jó ideje nem találkozhattunk, pedig biztosan akadnak olyan Porsche rajongók, akik visszasírják az egykori Targa jellegzetes karakterét.

A Ruf állítólag már 2010-ben be szeretné indítani a villamos hajtású Porschék gyártását, bár egyelőre csak egy kisebb sorozatról van szó. Az óvatosság érthető is, hiszen a keresletet erősen korlátozhatja a korlátozott hatótávolság - az autó képességeit kihasználva könnyen a töredékére csökkenthető az egy feltöltéssel megtehető kilométerek száma - és a 400 voltos elektromos csatlakozók ritkasága.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.