A Chery, az egyik leggyorsabban fejlődő kínai autógyártó már a Lexussal próbál versenyezni.
Külön márkát is alapítottak drágább és elegánsabb modelljeik számára: a Riich angolul elég furán hangzik – mintha magyarul azt mondanánk, Gaazdag – de a Cherynél láthatóan komolyan gondolják. Még logót is terveztek, ami pont olyan, mint a Bentley-é, csak a B helyett egy R betűt helyeztek a szárnyak közé. Az első Riich modell, a G5 persze messze van a Bentley színvonalától, inkább a Toyota Camry vagy az Opel Insignia vetélytársa lehet. A hossza 4,71 méter, és egy kétliteres, 170 lóerős turbós benzinmotor hajtja, ötsebességes automata váltón keresztül. A kínaiak minden extrát belezsúfoltak, amit csak elértek: háromzónás klímaberendezést a tetőre szerelt napcellákkal, parkolóradart előre és hátra, ESP-t, hat légzsákot, sebességtartó berendezést, elektromosan állítható és fűthető üléseket és bőr kárpitozást és navigációs rendszert. Ennek ellenére a G5 még mindig viszonylag olcsó: 142 ezer yüant, azaz átszámítva 3,9 millió forintot kérnek érte, ami az amerikai, német és japán konkurencia áraihoz képest mény mindig vagy 25%-kal olcsóbb.
Úgy tudjuk, a márka, és a típus egyelőre csak Kínában lesz elérhető, exportról legalábbis szó sem esett eddig, pedig igazán kíváncsiak lennénk, hogy valójában mekkora a minőségi különbség egy kínai luxusautó, és az Európában kapható hasonló méretű modellek között.