Suzuki egyterű az SX4-ből
Az R3-as lehet a következő lépcsőfok a Suzuki modellpaletta kiteljesítése felé: tovább szűkíti a rést az SX4 és a nemrég bemutatott Kizashi szedán között.
A hatszemélyes, kompakt egyterű, amelyet Új-Delhiben leplezett le a Suzuki, egyelőre csak tanulmány, de már megszokhattuk a japán gyártótól, hogy a legtöbb koncepció-autóból néhány éven belül szériagyártmányt faragnak. Az R3 ráadásul az SX4 műszaki alapjait használja, így aligha okozna gondot a gyártás előkészítése: elvben akár ugyanazon a gyártósoron is készülhet, mint a Suzuki kompaktjának többi változata.
A tanulmány fejlesztését jelentős részben Indiában, a Suzuki-Marutinál végezték, ahol úgy tűnik, egész komoly formatervező gárda működik. Ha nem is kirívóan érdekes, de jó arányú, és alaposan kidolgozott hatást kelt az autó, ráadásul a tervezők az optimális térkihasználásra is figyeltek, így három teljes értékű üléssor kerülhetett az R3-asba, és ezek mindegyike jól megközelíthető a középső tetőoszlop hiányának és a hátul felfüggesztett hátsó oldalajtóknak köszönhetően.
Ha az R3-asból valóban szériamodell lesz, akkor várhatóan ugyanúgy Indiában állítják majd elő, mint az Altót, vagy a Swift lépcsős hátú kivitelét, de nem kizárt, hogy Európában is megpróbálják bevetni, mint a hasonló felépítésű Opel Meriva, a Citroen C3 Picasso vagy a Kia Venga ellenfelét.