Tavaly összeesett a magyar autópiac
A legnépszerűbb típusból is csak 3300 példány fogyott, és egyetlen márka sem adott el 8000-nél több autót az év során.
A JATO Dynamics decemberi adatai szerint továbbra is a Suzuki a legnépszerűbb márka itthon, de a tavalyi bő 24 ezer helyett az idén csupán 7954 autót adott el, alig többet, mint a második helyen álló Ford (7777 db). A harmadik helyen álló Opel még 6581 autót tudott értékesíteni, de a többi piaci szereplő már az ötezres határt sem érte el.
Az egyes típusok eredményeit nézve világosabbá válik a piac hangsúlyainak eltolódása. A legnépszerűbb modell a Ford Focus volt, ebből 3304 példányt adtak el, míg a Suzuki SX4-ből 2996-ot, az Opel Astrából 2560-at, a Swiftből 2441-et, a Splashből pedig 2200-at értékesítettek. Az első tízben alig szerepelnek olcsó autók: a Suzukikon kívül csupán a Ford Fiesta és az Opel Astra Classic sorolható ide, de ezekből is csupán 1500 példány körül fogyott, ami azt jelzi, hogy ezeknek a modelleknek, amelyek korábban a legnépszerűbbek közé tartoztak, a korábbi vásárlóköre 2009-ben – elsősorban az egyre rosszabb hitelfelvételi lehetőségek miatt – alig engedhette meg magának, hogy új autóra költsön.
Az eladások visszaesése 44 és 69% között változott a népszerűbb márkáknál, ami hatalmas érvágás, de egyelőre nem tűnik valószínűnek, hogy a következő egy-két évben visszatérhetnek az eladások a korábbi szintre – sokkal reálisabb jövőkép, hogy a piac ezen a szinten stabilizálódik, és legfeljebb minimális növekedést produkál a világgazdasági válság enyhülésével.