Chevrolet Aveo RS: dögös jövőkép
Valódi kis agresszornak néz ki a Kalos utódjának prototípusa, de még bizonytalan, hogy a sportos arculatból mennyi marad a szériagyártásig.
A Detroit Motor Show-n bemutatott Aveo RS-t egyelőre tanulmányautónak hívja a Chevrolet, de ugyanakkor az az érzésünk, hogy az alapvető forma közel áll a véglegeshez, és csak egyes túlzó részleteken változtatnak a gyártás megkezdéséig. Erre utal legalábbis, hogy a Chevrolet márka korábban is ezt a gyakorlatot követte. Az első és hátsó lámpák krómkeretes lencséivel, illetve a 19 hüvelykes alufelnikkel a majdani alapváltozaton aligha találkozunk majd, és talán a hátsó oldalablakok hátsó felére sem fekete műanyag kerül süllyesztett kilinccsel, de a többi – itt-ott kissé Opeles – forma lehetne akár a végleges is. A tanulmányba egyébként viszonylag új, de már szériaérett műszaki megoldásokat építettek. Az 1,4 literes, 140 lóerős turbós benzinmotor és a hatsebességes M32 kézi váltó akár a végleges Aveo valamelyik erősebb változatába is bekerülhet ugyanígy.
Az RS határozott stílusa kellemes meglepetés, hisz nemrég láthattuk a kínai szedán-változat első fotóit, és az kifejezetten unalmasnak, semmitmondónak tűnt még a mini-szedánok mezőnyében is. A végleges, ötajtós Aveo egyébként 2011 elejére várható, és a GM valódi világverőnek szánja: egyaránt kapható lesz Észak-Amerikában, Európában, Kínában és Ázsia más országaiban. A gyártás sem csak Dél-Koreában folyik majd, de az Egyesült Államokban, Kínában, Lengyelországban és Oroszországban is beindítják. Ráadásul nem csak a Chevrolet építkezik az Aveo vadiúj műszaki alapjaira, de ugyanezt a platformot használja az Opel is a Corsa utódjához.