XTS Platinum: meglágyul a Cadillac
Úgy néz ki, valahogy előkerült a páncélszekrényből a görbevonalzó meg a körző a GM luxusmárkájánál, így a legújabb tanulmány formáját már nem csak szigorú, egyenes élek keretezik, sőt, a felületek is görbülnek, és nem csak egyfelé.
Az évtized elejéről származó Art & Science stílusirányzat persze még érezteti a hatását: maradt néhány kemény él, a jellegzetes, agyonrácsozott, széles Caddilac hűtőrács-pajzs és a függőleges első lámpák, de a tető és az övvonal íve, illetve az oldalsó karosszériaelemek háromdimenziós domborításai sokat változtatnak az összképen. Az XTS tanulmány egyébként egyáltalán nem látszik megvalósíthatatlan tanulmánynak, inkább az az érzésünk, hogy egy közel kész modellt láthatunk, méghozzá az STS és DTS közvetlen utódját. Méretben a két elődmodell közé esik az XTS: a DTS-nél úgy tíz centivel rövidebb ugyan, de így is bőven a Mercedes S osztály erős vetélytársa lehet.
Az autó hajtását konnektoros hibrid rendszerre bízták, de nem a Voltban alkalmazott változatra, ahol kizárólag a villanymotor mozgatja a karosszériát. Itt is lehetséges ugyan tisztán elektromos energiával közlekedni – a Li-ion akkumulátorok 32 km-re elegendő energiát képesek tárolni – de 64 km/h-s sebesség felett mindenképp beindul a 3,6 literes V6-os motor is. A rendszer összesített teljesítménye mintegy 350 lóerő, és a gyári szakemberek szerint az XTS átlagos fogyasztása nagyjából fele annyi, mintha csak benzinmotor hajtaná.
Azt egyelőre nem árulták el, hogy az XTS-ből mikor lesz sorozatérett modell, de az az érzésünk, hogy az XTS nagyon közel áll a szériagyártáshoz, így azon sem csodálkoznánk, ha egy éven belül leváltaná a két óriás-Cadillacet.