Revenge Verde: szupergyors, szuperzöld
Lehet, hogy az új amerikai sportkocsi nem lesz olyan környezetbarát, mint mondják, de jól néz ki, és nagyon megy.
A Verde a Revenge Design, egy kis amerikai tuningcég legújabb modellje, amely közeli rokona a nyugdíjazott Ford GT sportkocsinak. Lényegében ugyanazokra a főegységekre épül – azonos a vázszerkezet, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az erőátvitel is – csak a motort, a karosszéria-elemeket és a belső teret építették át az új gépben. Ennyi is elég azonban, hogy a Verde igazán különbözzön az elődjétől: bár az arányai emlékeztetnek a GT-re, a formaterv mégis teljesen más karakterűvé teszi a gépet.
A gép többféle hagyományos benzinmotorral is kapható lesz – kínálnak hozzá 605 lovas Roush-Ford V8-ast és 639 lóerős Chevrolet LS9-est is – viszont az igazi nagy dobásnak a HP2g jelzésű etanol-hajtású hibrid nyolchengerest szánják. Erről a szerkezetről egyelőre elég homályos információink vannak. Azt mondják, kerek 400 lóerős, és a hengerekbe, illetve a hengerek köré épített állandó- és elektromágnesek révén egyfajta pulzus-villanymotorként is működhet. Ezen kívül akárhány hengere lekapcsolható – akár 7 is – menet közben, így a fogyasztása kis sebességnél egész alacsony lehet. A HP2g most még inkább látszik humbug-szagú furcsaságnak, mint valódi világmegváltó ötletnek, de egyáltalán nem kizárt, hogy tényleg hatékony megoldásról van szó.
Villanyos alkohol-motorral, vagy nélküle, a Revenge Verde még az idén gyártásba kerül, méghozzá meglehetősen drágán. Egy-egy példányért 190 ezer amerikai dollárt – azaz átszámítva durván 35 millió forintot – kérnek, ennyiért viszont tucatnyi ismertebb márka közül is válogathatnának a vásárlók.