A teljes motorválasztékot átdolgozták a BMW mérnökei, sőt, állítólag saját dízelmotort kapnak a Minik.
A legtöbbet a Cooper S 1,6 literes turbómotorja változott: a csúcsteljesítményét 175-ről 184 lóerőre növelték, az átlagos fogyasztása viszont 6,9-ről 5,8 literre csökkent szabványos ciklusban. Ezzel a szén-dioxid-kibocsátása 136 g/km-re esett vissza, viszont a végsebessége 220-ról 228 km/h-ra nőtt. A kisebb változatok sem maradtak érintetlenül. Az 1,4 literes motor kikerül a kínálatból, a helyét az 1,6 literes motor két visszafogott teljesítményű változata veszi át: a gyengébbik 75 lóerős, akár az elődje, viszony a maximális nyomatéka 120 helyett 140 Nm, az erősebbik pedig 98 lóerőt és 153 Nm-t ad le. Az 1,6 literes blokk legerősebb szívó-változata 120 helyett 122 lóerős lett.
Ennek megfelelően az összes benzines Mini dinamikusabb, de takarékosabb lett az átalakítás nyomán. A 122 lovas Cooper fogyasztása 6,1-ről 5,7 literre csökkent 100 km-en, a 98 lóerős One kivitel 12,6 helyett 10,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, de 6,5-ről 5,4 literre csökkent az átlagfogyasztása. Egyedül a 75 lóerős One Minimalism kivitel, ez pontosan ugyanazt tudja, mint korábban, csak az 1,6 literes motor jobb rugalmassága jelent némi fejlődést.
A motorválaszték átalakítása azonban csak a kezdet: Augusztusra állítólag nagyobb modellfrissítés várható, és a Peugeot 1,6 literes dízelét is ugyanekkora, de saját fejlesztésű motorra cseréli a BMW.