Minden a Mini Countrymanről
Kevesebbet sikerült megtartani az eredeti Mini kedves karakteréből, mint gondoltuk, de cserébe igazi tágas ötajtóst kapunk.
Tegnap még kénytelenek voltunk beérni az R60 kódjelű modell erősen szemrontó, kaotikus örvény-mintázattal álcázott előzetes képeivel, mára azonban nyilvánosságra hozták az autó képeit, és néhány lényegesebb adatát is. A Countryman névre keresztelt ötajtóson látható az igyekezet, hogy megtartsák a sajátos Mini stílust, de ez egy ennyire nem kisautós arányú autónál nem is olyan egyszerű. Eleve kilóg a képből az ötajtós kialakítás, és a viszonylag nagy méret, így – bár a tető, a sárvédőívek és a hátsó lámpák kialakítása hűen követi a kisebb Minikét – az összkép valahogy ormótlanabbnak hat. Érdekes, hogy az orrkiképzés ugyanakkor egyértelműen elüt az eddigi márkaarculattól. A lámpák nem kerekek vagy oválisak, hanem egész szabálytalan formájúak, és a Cooper S változaton a hűtőrácsot is megváltoztatták: az alsó kontúr átrajzolásával tovább erősítették a lefelé biggyedő száj-jellegét.
A legnagyobb mini sem egy óriás a maga 4,1 méteres hosszával és 2,6 méteres tengelytávjával, de egész élhetőnek tűnik az adatok alapján. A csomagtartója alaphelyzetben 350 literes, de a hátsó üléssor előrehúzásával a lábtér rovására 440 literig is növelhető – azaz gyerekekkel utazva kifejezetten tágas lehet – ledöntött ülésekkel pedig 1170 liternyi csomagot vihet magával. Ezekkel a paraméterekkel valamivel tágasabb, mint a B szegmens legnagyobb modelljei, azaz egy kisgyerekes család számára akár első autónak is megfelelhet.
A Countryman műszaki szempontból nagyrészt megegyezik a kisebb Minikkel. A motorválaszték tökéletesen ugyanaz: 1,6 literes benzinmotorok 98 és 184 lóerő közti teljesítményyel, illetve 1,6 literes PSA turbódízelek 90 vagy 112 lóerővel. A motorokhoz hetsebességes kézi, vagy kézzel is kapcsolható automata váltó választható. A futómű a padlólemezhez hasonlóan a kistestvérekből érkezett, viszont újdonság a feláras extraként kínált All4 jelzésű összkerék-hajtás, amely alaphelyzetben felezi a nyomatékot a tengelyek között, de bizonyos esetekben akár a teljes teljesítményt is a hátsó kerekekre irányíthatja.
Ahhoz nem is fér kétség, hogy a Countryman lesz a legpraktikusabb Mini az összes körül: tágasabb lesz, mint a többi, az utasteret könnyebb lesz megközelíteni, és készül belőle összkerék-hajtású kivitel is, amivel havas, csúszós úton nyilván sokkal nagyobb biztonságérzetet nyújt, mint a fronthajtású modellek. A kérdés az, hogy a közönség hogy fogadja majd az ormótlanabb arányú típust, hisz a Mini sikerében kétségtelenül hatalmas szerepet kapott eddig az autók kedves karaktere – ami erre a modellre láthatóan kevésbé jellemző.