Kína lett a BMW negyedik legnagyobb piaca, ahol a prémium kategóriájú kocsik német gyártója 2009-ben a leggyorsabb növekedést tapasztalhatta - nyilatkozta a BMW kínai csoportjának vezérigazgatója a Hszinhua hírügynökségnek.
A BMW tavaly 38 százalékos növekedést könyvelhetett el Kínában a világszerte jellemző 10 százalékos visszaeséssel szemben - közölte Christoph Stark, hozzátéve, hogy 2009-ben itt több mint 90 ezer darab gépkocsit értékesítettek, köztük a BMW 7-es sorozatából több mint 16 ezret. Tavaly összességében - éves összehasonlításban - mintegy 57 százalékos növekedést értek el.
Stark elmondta, hogy a BMW 7-esekből már harmadik éve Kínában adták el a legtöbbet. Kína gazdaságának növekedésével, a gyors urbanizációval és a középosztály bővülésével egyre nő azoknak a potenciális vásárlóknak a köre, akiknek igénye a luxusautó - véli a német üzletember. Megjegyezte még, hogy a luxus gépkocsik az összfogyasztásnak mindössze az 5 százalékát jelentették, viszont a fejlettebb piacokon ez az arány eléri a 10 százalékot. Vagyis a piacnak ez a szegmense további lehetőségek előtt áll - vonta le a következtetést a BMW kínai csoportjának vezérigazgatója.
Kínában tavaly az éves autóeladások 46 százalékot meghaladóan nőttek, és elérték a 13,64 millió darabot. Ezzel az ország - az Egyesült Államokat megelőzve - a világ legnagyobb autópiacává vált.