Hét méter sportkocsi 29 000 köbcentivel

2010.01.25. 16:28

A Blastolene Indy Special a legszebb orrmotoros pályaversenyautókat idézi, csak a mérete kétszer akkora.

 

A Special története régen kezdődött. A Blastolene testvérek, akik jó nevű hot-rod építő céget működtetnek, szert tettek két M47-es harckocsi-motorra. Egy-egy ilyen V12-es 910 lóerős, két gigászi karburátorból kapja az üzemanyagot, és egymagában többet nyom, mint egy kisebb autó, de a két testvér mégis autót akart köré tervezni. Az első ilyen autó Jay Lenóhoz került – ezt még 2002-ben készítették – és hamar híressé is vált, hiszen a tévés személyiség számos autós találkozóra magával hurcolta. Viszont ott volt még a másik motor, amelyhez más fazonú autót terveztek. Míg a Leno-féle példány az 1920-as és 30-as évek versenyautóit idézi, a kettes számú Special inkább az 50-es évek Indy versenygépeire emlékeztet – míg meg nem nézzük a méreteit.

A kézzel épített, polírozott alumínium borítású szörnyeteg 6,86 méter hosszú és 3,8 tonnát nyom, így – bár a tankmotor nyilván jól mozgatja, míg egyenesen kell menni – belegondolni is rossz, hogy mit művelhet, ha kamion-gumijain kanyarodni kezd. A szörnyeteg ára is a méretéhez méltó. 280 500 dollárt, azaz átszámítva 53,7 millió forintot kérnek érte, bár aki megszerzi, állítólag még így is jól jár vele: a testvéreknek állítólag 400 ezrükbe került, mire kerékre állították. Az Indy Special persze így is jelentős hasznot hajt a készítőinek, hiszen ismertté teszi a nevüket az egész világon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.