A svédek legújabb modelljének minden lényeges részletmegoldása nyilvánosságra került. Az öthengeres benzinmotorok teljesen eltűntek a kínálatból, viszont van szupertakarékos dízelváltozat, kanyarodást segítő rendszer és automata gyalogosvédelmi rendszer.
Az S60-ast alapvetően a legsportosabb Volvónak szánják, de azoknak a vásárlóknak sem akar csalódást okozni a cég, akik inkább kényelmet várnának a márkától. Épp ezért kétféle futóműhangolással készül a típus: Európában a feszesebb Dynamic az alapértelmezés, a kényelmesebb Comfort beállításokat külön kell majd rendelni, míg Ázsiában és Észak-Amerikában épp fordított lesz a helyzet.
A motorválaszték kezdetben meglehetősen szűkös lesz: kétféle benzinmotort és háromféle dízelt építenek az S60-asba. A legtakarékosabb DRIVe változatba az 1,6 literes, 115 lóerős Peugeot-Ford turbódízel kerül: ez nem ígér kirobbanó dinamikát, viszont akár 4,3 liter gázolajjal is elmegy 100 kilométert vegyes ciklusban, ami egy ekkora autótól egész jó eredmény. A többi motorváltozat már inkább illik az autó karakteréhez. Vadonatúj a kétliteres, öthengeres dízelmotor 160 lóerővel és 400 Nm-es csúcsnyomatékkal: ez 9,2 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/h-ra, és 220 km/h-s végsebességet biztosít a számára, de csupán 5,2 liter az átlagfogyasztása. A csúcsdízel a két turbófeltöltős, 2,4 literes öthengeres, 205 lóerővel.
Benzinmotorból egyelőre kétféle lesz. Az egyik a Fordtól átvett kétliteres, közvetlen befecskendezéses, 203 lóerős Ecoboost turbómotor. Ezzel is elég jól megy az S60, 7,7 másodperc alatt éri el vele a 100 km/h-t, és 235 km/h-val száguldhat. A legdinamikusabb azonban messze a T6 csúcsváltozat. Ebbe 3 literes, soros hathengeres kerül 304 lóerővel és 440 Nm-es maximális nyomatékkal. Itt már elektronika korlátozza a végsebességet 250 km/h-ra, és az állandó összkerékhajtás ellenére is 6,5 másodperc a legjobb gyorsulási idő százig. Ez egyben a legiszákosabb kivitel is a maga 10,2 literes átlagfogyasztásával. Később persze lesznek más motorok is: egy 150 és egy 180 lóerős, 1,6 literes, benzines turbómotort, illetve egy 240 lóerős kétliterest ígérnek az első év végére.
A Volvo két említésre méltó újdonsággal próbálja vonzóbbá tenni az S60-ast. Az egyik a gázolásmegelőző rendszer, amely igyekszik akár a vezető beavatkozása nélkül is állóra fékezni az autót, ha valaki elé lép, hogy ezzel megmentse a gyalogosokat. A másik újítás, a Corner Traction Control sokkal inkább tempós vezetésnél hasznos: az ívbelső kerekek finom fékezésével szűkebb kanyarvételt tesz lehetővé, illetve mérsékli az autó alulkormányzottságát.
Az új S60-ast először a Genfi Autószalon közönsége láthatja élőben, de a forgalmazás megkezdésére sem kell túl sokat várni: állítólag már a nyár elejére megérkeznek az első példányok az európai kereskedésekbe. A típus gyártása Belgiumban, a Volvo ghenti üzemében folyik majd, és a gyáriak évi 90 ezer példányt szeretnének eladni belőle.