A Ford most jutott el odáig, hogy izomautója legerősebb változatát is lecserélje. A motor erősebb és könnyebb lett, a formaterv látványosabb, de a lényeg nem változott: a GT500 továbbra is a leggyorsabb modell marad a Ford kínálatában.
A Shelbyn is végrehajtották azokat a változtatásokat, amelyekkel az egész Mustang sorozatot megújították, az új orrkialakítás mellett azonban túlzás lett volna az előző változaton használt plusz légbeömlő a motorháztető első peremén – így megelégedtek néhány, jóval kevésbé feltűnő kopoltyúval az autó elején. Az autó többi részlete is jóval kevésbé tér el a gyengébb változatokétól, azaz az új GT500 sokkal kevésbé jellegzetes, mint az előző. Az adatokat nézve olyan érzésünk lehet, hogy a tervezők megelégedtek a motor minimális áthangolásával, pedig nem így van. Az 5,4 literes, kompresszoros V8-as teljesítménye 558 lóerőre nőtt, a csúcsnyomatéka maradt 692 Nm. Ugyanakkor a motorblokkot újra cserélték: a korábbi öntöttvas helyett alumíniumot használnak, ami egymagában 46 kilogrammal tette könnyebbé a Shelby Mustangot. Ráadásul az első tengely terhelése csökkent, ami állítólag érezhető javulást eredményez az autó viselkedésében.
Az új Shelby Mustang GT500-ast május környékén kezdik forgalmazni az Egyesült Államokban, Európába viszont legfeljebb nem hivatalos csatornákon keresztül juthat el néhány példány.