Leleplezték az új Volkswagen Touareget

2010.02.11. 13:00

Könnyedebb a forma, kisebb a tömeg, korszerűbb a motorválaszték, de a VW nagy terepjáróját továbbra is csak a méretei miatt vesszük majd észre.

Az első generációs Touareg az idén már nyolcéves, így épp ideje volt a modellváltásnak. A bevált alapkoncepción nem változtattak: a Touareg továbbra is óriási és arctalan. Az orr-rész kialakítása az aktuális VW-arcvonásokat viseli magán. A forma valamivel könnyedebbnek hat: a szappantartó-esztétikát, amely az évtized elején tervezett elődöt jellemezte, valamivel dinamikusabb vonalak váltották fel, bár az az érzésünk, az összhatás még jellegtelenebb. A levesestányér-méretű VW jelvény nélkül lehetne akár Toyota vagy Hyundai is, simán elhinnénk.

Az új modell 4,3 centiméterrel hosszabb, 2 centivel alacsonyabb és 4 centivel hosszabb tengelytávú, mint az előd, a szélessége pedig semmit nem változott. A belső tér továbbra is tágas – a 160 mm-nyit hosszában tologatható hátsó üléssor révén hátul is hatalmassá tehető a lábtér –, a csomagtartó pedig alaphelyzetben is 580 literes az ablakokig pakolva, azaz hosszú utazásra továbbra is kiválóan alkalmas lehet a Touareg. A nagyobb méretek azonban nem jelentenek automatikus súlygyarapodást: a tervezők igyekezetének 208 kilogramm fogyás az eredménye.

Talán a könnyebb karosszériának is köszönhető, hogy a legnagyobb motorokat kihagyták a választékből. Az 5 literes V10-es turbódízel, a V8-as Audi benzinmotor és a W12-es helyett egy hibrid kivitellel próbálja kielégíteni a nagy teljesítmény iránti igényeket a VW. Itt egy 47 lóerős villanymotor segíti az Auditól átvett, 333 lóerős, kompresszoros, háromliteres V6-ost, így az összteljesítmény elvben elérheti a 380 lóerőt. Ezzel a kombinációval persze épp elég fürge a nagydarab VW, 6,5 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, miközben óvatos pedálkezelés mellett akár 8,2 liter benzinnel is megtehet 100 kilométert.

Érdekes módon a másik benzines változatba a régi, 3,6 literes, 280 lóerős hathengerest építik, pedig feltöltős V6-osból is létezik hasonló teljesítményű kivitel. Ez a változat vegyes ciklusban minimum 9,9 liter benzint fal fel, azaz a legfalánkabb – viszont a legolcsóbb is – az összes közül. A két benzines mellett kétféle dízelmotorral is kapható lesz a Touareg. A kisebbik régi ismerős, háromliteres, 240 lovas és 550 Nm csúcsnyomatékú V6-os. Ezzel 7,4 liter a VW SUV fogyasztása, míg a 4,2 literes V8-as TDI a maga 340 lóerejével és 800 Nm-ével 9,1 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, vegyes ciklusban.

Bár aligha akad olyan vásárló, aki igazi terepjárónak nézné a Touareget, kétféle hajtásrendszert is kínálnak hozzá. Polgári felhasználáshoz elég lehet a Torsen diffis normál 4Motion, amely a hozzá hangolt ABS, kipörgésgátló és elektronikus diferenciálmű-vezérlés segítségével csúszós úton vagy laza talajon még elég lehet a továbbhaladáshoz. Aki ennél többet szeretne, az választhatja a 4XMotion rendszert: ebben a három differenciálmű közül kettő – a középső és a hátsó – zárható, így a 4Motion 31 fokos emelkedő-leküzdő képességével szemben ezzel akár 45 fokos akadályok is leküzdhetők.

A Touareg második generációjára már nem kell sokat várnunk, az első példányokkal már áprilisban találkozhatunk a Volkswagen-kereskedésekben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.