A Murciélago megelőzte a Diablót
A Wikipedia vonatkozó szócikke meglehetősen aktuális: a Murciélago gyártási darabszámának rovatában a következő szám szerepel: 4000. Ez annyira egzakt adat, hogy egyenesen ma adták át a Lamborghini Audi-érája első szupersportautója, a Murciélago négyezredik példányát. A nagyobbik Lambót 2001-es bemutatója óta folyamatosan gyártják, de elődjét, a Diablót darabszám tekintetében már rég túlszárnyalta: abból 11 éves modellciklusa alatt 2900-at adtak el. A Murciélagót a hírek szerint 2011-ig gyártják, akkor mutatják be utódját, a Jotát.
A Lamborghini sikerei az Audi adta pénzügyi és technikai háttéren kívül a cég német elnökének is köszönhetők. Sant'Agata Bolognese-ben természetesen maga Stephan Winkelmann búcsúztatta a 4000-es sorszámú Murciélagót, kiemelve, hogy a Lamborghini termékstratégiája és modellválasztéka igazi nyerő kombináció.
A világosnarancs (Arancio Atlas) pusztító egyébként még a Murciélagók között is csúcsmodell: az LP670-4SV nevében az SV kód az olasz Super Veloce, azaz Rettentő Gyors rövidítése, a V12-es motor 670 lóerős, és több karosszériaalkatrész és belső elem karbonra cserélésével 100 kilóval csökkentették az autó tömegét. A Car and Driver magazin tavaly júniusi tesztje szerint az LP560-4 SV 3,2 másodperc alatt érte el a 100-as tempót. A Murciélago-altípust 350-es korlátozott szériában gyártják, ára 450 ezer dollár, vagyis kb. 90 millió forint.
Az LP670-4SV ma tehát megkezdi Föld körüli útját, hogy végre átvehesse boldog tulajdonosa - hol másutt, mint a népi Kínában.