A Volkswagen korábban nem nagyon kényeztette a sportos kisautók kedvelőit, de a piacnak ezt a szeletét sem hanyagolhatják el, ha az élen akarnak maradni.
A német tervezőknek nem kellett igazán megfeszülniük a Polo GTI elkészítésénél: lényegében minden elem készen volt, sőt, más csomagolásban már kapható is, csak össze kellett hangolni az egyes elemeket. A receptet gyakorlatilag egy az egyben átvették a Seat Ibiza Cuprából: a Polóba is az 1,4 literes turbós és kompresszoros TSI motor 180 lóerős változata kerül. A számok alapján az autó dinamikájával nincsen baj: 6,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és 225 km/h-val is haladhat, ami a kategóriatársakat nézve nem rossz eredmény.
A motor a maga 250 Nm-es csúcsnyomatékával, amely 2000-es és 4500-as fordulatszám között folyamatosan elérhető, kellemes autózást ígér, és a fékbetétpusztító XDS rendszernek köszönhetően – amely az önzáró differenciálművet igyekszik pótolni – kanyarban is viszonylag stabil maradhat az autó, a fronthajtás ellenére is. A futóművet 15 mm-rel ültették meg az úttartás javítása érdekében, és persze 17 hüvelykes alufelnik, illetve néhány visszafogott légterelő is felkerült a karosszériára.
A Polo GTI persze ugyanolyan visszafogott jelenség, mint a Golf sportos változatai, de a nagy testvér sikeréből ítélve sokan vannak, akik épp ilyen meglepetés GTI-re vágynak. A típus három- és ötajtós karosszériával egyaránt kapható lesz, várhatóan már a genfi bemutató után legfeljebb egy-két hónappal.