Herélt dízel a Mercedes C-osztályban

2010.02.18. 17:51 Módosítva: 2010.02.18. 18:44

Még kevesebb benne a kraft, de cserébe ez a legtakarékosabb és legolcsóbb dízelmotor, amelyet Mercedes szedánba építenek.

A Daimler persze a legegyszerűbb, legolcsóbb megoldást választotta az új alapmotor kifejlesztésére: a bevált 2148 köbcentis, négyhengeres blokkból indultak ki, csak a hangolás és a kiegészítők változtak. A motor teljesítményét 120 lóerőre csökkentették, bár a 300 Nm-es csúcsnyomaték így is tiszteletet parancsoló érték. Így a motorral jó átlagosan megy a C-osztály: 10,4 másodpercig tart a gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra, a végsebesség pedig 215 km/h.

Az alacsonyabb áron kívül a másik ok, amiért valaki ilyen autót vesz majd, az az alacsonyabb fogyasztás: a C 180 CDI, amelybe ez a visszafogott négyhengeres kerül, 5 literrel elmehet 100 km-t vegyes ciklusban, 100 kilométeren, ami hét deci javulás a 136 lovas kivitelhez képest. A fogyasztáscsökkenés a szén-dioxid-kibocsátáson is meglátszik: 149 helyett 130 g/km-es átlagot produkál az új típusváltozat.