Kívülről-belülről átalakul a BMW legkisebb szabadidő-autója az AC Schnitzer kezelése nyomán. Az új tuningkészlet a Genfi Autószalonon mutatkozik be.
Az AC Schnitzer egyelőre a dízelmotoros változatokra koncentrált, hiszen ezeknek a teljesítménye a turbófeltöltés miatt viszonylag egyszerűen megnövelhető. Az xDrive18d kivitel kétliteres dízelmotorjának teljesítményét 143-ról 171 lóerőre növelik, a 177 lóerős xDrive20d 210 lóerős lesz a kezelés nyomán, a két turbófeltöltős xDrive23d pedig 204 helyett 240 lóerős lesz. A benzines xDrive28i 258 lóerős, hathengeres motorjához egyelőre csak sportkipufogót kínál a tuningcég, amely a teljesítményen érdemben nem változtat.
A tuningmesterek az X1-es megjelenésén is igyekeztek javítani: a vásárló kívánságának megfelelően 18, 19 vagy 20 hüvelykes alufelni-garnitúrát szerelnek az autóra, illetve küszöb- és lökhárítótoldásokkal, valamint tetőspoilerrel próbálják sportosabbá tenni az autót. Az összhatást a sportfutómű teszi teljessé, amellyel a teljes karosszéria közelebb kerül az aszfalthoz. Belül karbonszálas díszítőelemeket, fémpedálokat és a felnikéhez hasonló mintázatú i-Drive gombot alkalmaztak.
A Schnitzer tuningcsomagja nem a legmélyrehatóbb, de viszonylag hamar piacra került, és az olcsóbb változatokra koncentrál, így viszonylag hamar népszerűvé válhat az X1-tulajdonosok körében.