A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. csütörtöki tájékoztatása szerint, a napokban aláírta az M43-as autópálya első szakaszát építő – M43 Szeged-Makó Konzorciumot vezető – Swietelsky Baugesellaschaft m.b.H.-t képviselő Swietelsky Magyarország Kft.-vel a megállapodást arról, hogy ez év augusztus 31-re módosítják az autópálya-szakasz átadásának véghatáridejét.
A kivitelezés határidejének módosítását azért kérte a konzorcium, mert az autópálya töltése alatt egy 1000 milliméteres vízvezeték halad, amelynek megóvásához egy korábban nem tervezett résfalat kell építeni.
A NIF Zrt. megállapította, hogy a résfal építése valós indok a határidő módosítására, az autópálya-szakasz azon részei azonban, melyeket nem érintett a víznyomó vezeték megóvása, indokolatlan késedelemmel épülnek. Az M43-as autópálya első szakaszával ugyanis az eredeti kivitelezési szerződés szerint 2009. november 30-ra el kellett volna készülniük az építőknek, így ezekre a szakaszrészekre a NIF Zrt. kötbért állapít meg. A kötbér mértéke több száz millió forintra rúghat, a pontos összegről a beruházó tájékoztatása szerint még folynak a tárgyalások.
A NIF Zrt. ugyanakkor a szegediek érdekeire tekintettel az M43 autópálya 5-ös számú főút és a 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) között hamarosan elkészülő szakaszt, valamint a Csongrádi úti csomópontot ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal ez év március 31-ig átadja a forgalomnak.