Utazna Mercedesben, melynek nincs hangja?
Már több mint egy éve, hogy az ECV (Eco City Vehicles) régi autóiknál környezetkímélőbb, kedvezőbb emissziós értékekkel üzemelő Mercedes Vitókat biztosított a londoni taxisofőröknek. Most egy teljesen elektromos hajtású, ténylegesen nullemissziós Vito piacra dobásán dolgoznak. Az eVito Taxi elveszti hátsókerék hajtását, viszont teljesíti a Savoy luxusszálló felhajtójához tervezett híres 25 lábas, nagyjából 7.6 méteres fordulókört. A fejlesztésben a Penso gyár, a Mercedes Benz UK és a Zytek Automotive is részt vesznek. A projektet 2.5 millió fonttal, átszámolva 775 millió forintnak megfelelő összeggel támogatja a regionális fejlesztési ügynökség.
Az eVito taxit egy 70 kW-os (94 lóerős) villanymotor hajtja, méghozzá az első tengelyen – ezt a speciális, egyedi tervezésű Vocis/Graziano váltó teszi lehetővé. Az energiát egy nagyméretű, 38 kWh-s Li-ion akkumulátor tárolja, melyet úgy helyeztek el, hogy az utastér belmagassága ne csökkenjen az elektromos átalakítás miatt. A taxi 120 km/h-s maximális sebességre lesz képes, tipikus városi közlekedéssel 200 kilométeres hatótávval.
A One80 Ltd. által taxis szolgálatra alkalmassá tett Vitókat 2008. júniusában bocsátották a londoni piacara, a klasszikus TX4-esek alternatívájaként. Azóta London összes taxijából több mint 30%-os részvételi arányt ért el a mindennapi közlekedésben, népszerűsége rohamosan nő a családosok körében. A teljesen elektromos Mercedesek piacra dobását kulcsfontosságúnak tartja az ECV, hiszen azok nélkül aligha tudják elérni a 2012-es londoni olimpiára vállalt alacsonyabb légszennyezési normákat.
Az év későbbi felében indítanak próbajáratokat annak felmérésére, hogy az eVito taxik mennyire tudják kiszolgálni a közönséget.