A CLS kistestvére lesz az új Mercedes-tanulmány?
Az F800 Style nem csak egy a sok zöld tanulmány közül: igazi divat-Mercedes, amely a gyártó következő sportos rétegmodelljének előfutára lehet.
A négyajtós tanulmány formaterve Mercedes-viszonylatban mindenképp a legbátrabbak közé tartozik. Sportos arányaival, a Mercedes SLS-éhez hasonló hűtőmaszkjával és a Bangle-BMW-ket idéző, éles ívekkel határolt, lágy felületeivel pontosan belesimul az aktuális autótervezési divatba. Ha a részleteket nézzük, nem is különösebben eredeti – hátul audis vonásokat véltünk felfedezni rajta, az első lámpák körüli ívek viszont a legújabb Volvókat juttatták az eszünkbe –, de kellemes arányú, és a Mercedes visszafogott stílusához mérve határozottan izgalmas.
Az autó ismereteink szerint kétféle célt szolgál. Egyrészt megmutatják rajta a Mercedes formatervezőinek ötleteit, így visszajelzéseket kaphatnak, mielőtt egy szériamodell bemutatása kapcsán derülne ki, hogy a vevők számára nem szimpatikus valamelyik részlet. Másrészt – és ez egyelőre csak híresztelés – állítólag egy hasonló sorozatgyártmány fejlesztésébe is belekezdtek. Egy szigorúan négyszemélyes, négyajtós kupéról volna szó, amely a CLC nevet kapná. Ezzel a modellel töltenék ki a - és az E-osztály közti űrt, és helyettesítenék a kétajtós CLS kupét.
A Mercedes közleménye szerint az F800 kétféle hajtáslánccal létezhetne – a kiállított autó persze korántsem biztos, hogy egyáltalán mozgásképes lesz – benzin-elektromos hibridként, illetve üzemanyagcellás hajtásrendszerrel. Az előbbi egy 300 lóerős, V6-os benzinmotorból és egy 109 lóerős villanymotorból áll, legalábbis elvben. A két motor együtt 4,7 másodperc alatt gyorsíthatná az F800-ast 100 km/h-ra, és 250 km/h-s végsebességet biztosítana a számára. Közben – mivel a jármű 30 km-t megtehet tisztán elektromos üzemben is, elvben átlag 2,9 liter benzinnel is megtehet 100 kilométert. Ennél is tisztább azonban a hidrongén hajtás, igaz, egyelőre jóval kisebb teljesítményű is. Ez egy 136 lóerős villanymotort hajt az üzemanyagcellákból származó villamos árammal.
Az F800-at jó mercedeses szokás szerint telezsúfolták mindenféle elektronikus csodával is. A COMAND rendszer fejlesztett változatát kapta meg, hatótávolság-kijelzős navigációs rendszerrel, dugóban használható robotpilótával, amely 40 km/h-ig kormányoz, gyorsít és fékez a forgalom ritmusát követve, illetve baleset-megelőző rendszerrel, amely 0,6 másodperccel a feltételezhető baleset bekövetkezte előtt fékez.
A Mercedes a Genfi Autószalonon mutatja be az F800 Style tanulmányt.